کوشش می کنیم استارت آپ ها با مشکل اقتصادی روبرو نشوند

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران، دکتر سیاوش ملکی فر امروز در گردهمایی فناورانه سازمان ها، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت ها راه اندازی شده است.

کوشش می کنیم استارت آپ ها با مشکل اقتصادی روبرو نشوند

وی با بیان اینکه از این رو ابزارهای مشخصی برای حمایت از شرکت ها معین شده است، گفت: همچنین ما در این صندوق درصدد برآمدیم که به صورت غیرمستقیم ابزارهایی را برای حمایت از استارت آپ ها در نظر بگیریم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به یکی از طرح های صندوق نوآوری و شکوفایی برای خریداران محصولات شرکت های دانش بنیان گفت: ما یک طرحی برای لیزینگ محصولات دانش بنیان در نظر گرفته ایم و آن هم این است که خریدار می تواند تنها 20 درصد از مبلغ قرارداد خود با شرکت دانش بنیان را پرداخت و مابقی را صندوق پرداخت کند تا به این واسطه محصولات شرکت های دانش بنیان وارد بازار شوند.

وی ادامه داد: این طرح ارائه شده از سوی صندوق به خریداران، سه ساله با نرخ 9 درصد و بازپردخت 36 ماهه است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی موظف است تنها به شرکت های دانش بنیان خدمات ارائه کند، گفت: اما طبق برنامه ریزی های صندوق، به صورت غیرمستقیم می توانیم استارت آپ ها را حمایت نموده و برنامه هایی در طول چرخه عمر استارت آپ ها در نظر گرفته ایم.

ملکی فر اضافه کرد: استارت آپ ها می توانند تسهیلات کم بهره را به وسیله صندوق های پژوهش و فناوری که این صندوق ها مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی هستند، دریافت نمایند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 20 شتاب دهنده دانش بنیان در راستای شتاب دهی استارت آپ ها فعالیت می نمایند که ما در صندوق نوآوری و شکوفایی از این شتاب دهنده ها حمایت می کنیم تا بدین واسطه به صورت غیرمستقیم استارت آپ ها بتوانند ایده های خود را به مرحله اجرایی برسانند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: کوشش ما این است که استارت آپ ها نیز همانند شرکت های دانش بنیان با موانع اقتصادی روبرو نشوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 465

به "کوشش می کنیم استارت آپ ها با مشکل اقتصادی روبرو نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش می کنیم استارت آپ ها با مشکل اقتصادی روبرو نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید