حتما ببینید: مولیس، راز سر به مهر ایتالیا

به گزارش مجله 90 جعبه، سفر به مولیس (Molise)

همه ما ونیز، سیسیل و توسکانی را می شناسیم اما آیا تا حالا از مولیس چیزی شنیده اید؟ مولیس ناشناس ترین منطقه ایتالیا است که حتی در بین مردم این کشور هم ناشناخته است. سرزمین گرگ ها و گرازها، سرزمین ارواح و جایی که در تله زمان گیر افتاده است. مناظر بکر، سواحل دیدنی و کوه های با قله های پوشیده از برف آن در کنار بناها و قلعه های تاریخی، با شهر پمپئی رقابت می نماید. تنها تفاوت این است که مولیس از آنجا خلوت تر است. می خواهیم قبل از سفر به مولیس شما را با حقایقی از آن، آشنا کنیم. با خبرنگاران باشید:

حتما ببینید: مولیس، راز سر به مهر ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

خودتان را برای غذاهای پر پروتئین آماده کنید!

مولیس سرزمین مردمانی است که مرتبا در فصل های تابستان و زمستان جای خود را تغییر می دهند و به همین دلیل، دام های بسیاری دارند. این موضوع و کوهستانی بودن منطقه باعث شده تا آنها شغل دامداری را برای خود انتخاب نمایند و به همین دلیل، همه ی غذاهای آنها از مشتقات محصولات دامی مثل شیر و ماست است. علاوه بر این، این منطقه نوعی پنیر خوشمزه به نام caciocavallo فراوری می نماید که به دلیل شکل اشک مانندش به آن پنیر اشکبار هم می گویند.

مولیس در سال 1963 تاسیس شد

مولیس در دوران های مختلف تحت سلطه سلطنت های مختلفی مثل اسپانیولی ها، رومی ها و اسلاوها بوده است و بارها مورد حمله نهاده شد تا اینکه در سال 1963 بالاخره پیروز شد تا استقلال خود را بدست آورد. مردم مولیس، هر سال روز جدایی شان را جشن می گیرند.

ورودی شهر شما را یاد شهر مردگان می اندازد

یکی از نکاتی که هر کسی قبل از سفر به مولیس باید بداند، در خصوص ورودی شهر است. ورودی شهر پر است از روستاهای قرون وسطایی و قلعه های متروک. مردم این منطقه سال ها به خاطر اتفاق افتادن زلزله های پی در پی، از آنجا مهاجرت کردند و به همین دلیل آنجا به جایی متروک تبدیل شد. وقتی قدم به ورودی مولیس می گذارید، با اسب های وحشی ای روبرو می شوید که آزادانه در حال گردش هستند، گویی این اسب ها تنها ساکنان مولیس اند…

مولیس کوچک است اما همه چیز دارد

شاید مولیس دومین منطقه کوچک ایتالیا باشد اما همه چیز در دل خود دارد از دریا گرفته تا رودخانه، دریاچه، کوه و جنگل. یک رانندگی کوچک یک ساعته از مولیس، شما را به سواحل دیدنی آدریاتیک می رساند و از آنجا می توانید آبهای کریستالی دریا را ببینید و از یکی از تمیزترین آبها برای غواصی نهایت استفاده را ببرید.

بسیاری از مردم مولیس ایتالیایی صحبت نمی نمایند

اگر خواستید در یکی از رستوران های منطقه برای صرف ناهار یا شام توقف کنید و دیدید مردم به زبانی صحبت می نمایند که اصلا شبیه ایتالیایی نیست، تعجب نکنید! سفر به مولیس یعنی سفر به آلبانی کوچک! گویش محلی مردم مولیس آربرش است که یکی از گویش های آلبانیایی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 321

به "حتما ببینید: مولیس، راز سر به مهر ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتما ببینید: مولیس، راز سر به مهر ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید