حکمتیار: گفت وگوی آمریکا و طالبان متوقف گردد، نتایج انتخابات پس از باطل شدن آرای تقلبی اعلام گردد

به گزارش مجله 90 جعبه، رهبر تیم انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی با تاکید بر اعلام نتایج انتخابات افغانستان پس از باطل شدن آنچه آرای تقلبی خواند، خواهان توقف مذاکرات آمریکا و طالبان و شروع گفت وگوهای بین الافغانی شد.

حکمتیار: گفت وگوی آمریکا و طالبان متوقف گردد، نتایج انتخابات پس از باطل شدن آرای تقلبی اعلام گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، گلبدین حکمتیار رهبر تیم انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی امروز (آدینه 15 آذر) در جمع هوادارانش در کابل گفت که گفت وگوهای آمریکا و طالبان باید متوقف گردد و برای پیش برد صلح باید گفت وگوهای بین الافغانی شروع گردد.

این در حالی است که پس از رهایی اساتید دانشگاه آمریکایی کابل توسط طالبان، آمریکا خواهان از سرگیری مذاکرات با طالبان است و روز گذشته نیز مذاکره کننده ارشد آمریکا برای ملاقات با مقامات افغان به کابل آمد.

رهبر حزب اسلامی افغانستان گفت که در مراکز رأی دهی که دستگاه های بیومتریک مفقود شدند باید مجدد رأی گیری اجرا شده و تمام آرا نیز باید مورد بازشماری قرار گیرد.

وی با اشاره به اظهارات حوا علم نورستانی مبنی بر اعلام نتایج ابتدایی انتخابات در صورت ممانعت از بازشماری 7 ولایت باقی مانده نیز توضیح داد که اعلام نتایج باید پس از تفکیک آرای تقلبی و باطل شدن آن انجام گردد.

حکمتیار اضافه نمود که در صورت کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم باید حکومت موقت تشکیل گردد تا شفافیت این فرایند تضمین شده و فرایند صلح نیز از این طریق به خوبی پیش برده گردد.

رهبر حزب اسلامی در ادامه نیز از هوادارانش خواست تا علیه آنچه وی تقلب گسترده خواند، دست به اعتراض بزنند و این تظاهرات را شروع حرکت این حزب برای نجات افغانستان خواند.

پس از تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، این دومین تیم انتخاباتی است که در مخالفت با آنچه تقلب گسترده خوانده می گردد به هوادارانش برای اجتماع اعتراض آمیز فراخوان داده است.

حکمتیار در اواخر مهرماه نیز گفته بود که دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برنده نخواهد داشت و پیش بینی نموده بود که انتخابات به دور دوم کشیده می گردد.

رهبر حزب اسلامی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز احتمال نامزدی خود را رد نموده بود اما در روز انتخابات خود را برنده قطعی آن اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 482

به "حکمتیار: گفت وگوی آمریکا و طالبان متوقف گردد، نتایج انتخابات پس از باطل شدن آرای تقلبی اعلام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمتیار: گفت وگوی آمریکا و طالبان متوقف گردد، نتایج انتخابات پس از باطل شدن آرای تقلبی اعلام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید