خبرنگاران زمینه آموزش مجازی سوادآموزان نهضت فراهم شد

به گزارش مجله 90 جعبه، کرمانشاه - خبرنگاران - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: به منظور جبران کاستی ها آموزش حضوری و استفاده از ظرفیت های مختلف آموزش مجازی و رسانه ای، امکان بهره گیری از آموزش غیر حضوری و تلویزیونی برای سوادآموزان دوره انتقال نهضت سوادآموزی از شبکه آموزش فراهم شده است.

خبرنگاران زمینه آموزش مجازی سوادآموزان نهضت فراهم شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه روز سه شنبه به نقل از هرمز نوروزی فرد، اضافه نمود: از اول اردیبهشت تا اول مهر امسال به مدت 23 هفته، هر روز راس ساعت 16 و 30 تا 17 از شبکه آموزش سیما برنامه های درسی نهضت سواد آموزی دوره انتقال پخش خواهد شد،

او گفت: روزانه مطابق جدول زمانبندی که به ادارات آموزش و پرورش نواحی، مناطق و شهرستان ها ارسال و اطلاع رسانی خواهد شد، از شبکه آموزش برای سواد آموزان نهضت سواد آموزی برنامه های درسی پخش می گردد.

نوروزی فرد از سوادآموزان و آموزش دهندگان خواست از این فرآیند به عنوان الگوی معیار برای تدریس استفاده بهینه نمایند.

او اضافه نمود: این برنامه در راستای تقویت آموزش سوادآموزان ثبت نام شده در سال گذشته است و نقش مکمل آموزشی را ایفا می نماید و انتظار می رود سوادآموزان و آموزش دهندگان نهایت بهره را ببرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری با اشاره به رتبه برتر کشوری نهضت سوادآموزی کرمانشاه در سال 98 گفت: نهضت سوادآموزی استان از 25 شاخص عملکرد و ارزیابی بین استان های کشور در 14 شاخص رتبه اول را کسب کرد.

نورزی فرد در ادامه میزان تعهد امسال معاونت سوادآموزی را آموزش 9 هزار و 900 نفر و تعداد آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی استان را یک هزار و 400 نفر آموزش خاطرنشان کرد.

او دوره های سوادآموزی را 4 تا 6 ماه و شامل سه دوره سوادآموزی (پایه و مقدماتی) معادل سوم ابتدایی، دوره تحکیم که معادل کلاس ششم ابتدایی و دوره انتقالی شامل 200 ساعت آموزش در راستای تقویت و تعمیق آموزش 2 دوره قبل است، دانست.

نوروزی فرد همچنین آمار جمعیت بی سواد رده سنی 10 تا 49 سال استان کرمانشاه را 70 هزار نفر برآورد کرد که طبق آنالیز های صورت گرفته، 25 درصد این جمعیت آموزش ناپذیر هستند.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد و براساس آمارهای رسمی 273 هزار نفر از مردم استان بی سواد مطلق هستند.

اکنون 325 هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به 30 هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان کوشش می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1515

به "خبرنگاران زمینه آموزش مجازی سوادآموزان نهضت فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمینه آموزش مجازی سوادآموزان نهضت فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید