چرا تشخیص زودهنگام آسم مهم است؟

به گزارش مجله 90 جعبه، شیوع بیماری آسم در دنیا رو به افزایش است و بیش از 350 میلیون نفر در سراسر دنیا به بیماری آسم مبتلا بوده که جمعیت زیادی از آنها را عمدتا بچه ها و نوجوانان تشکیل می دهد.

چرا تشخیص زودهنگام آسم مهم است؟

پژوهش ها نشان داده اند درصد بسیار بالای مرگ ومیر ناشی از بیماری آسم با تشخیص و درمان درست و به موقع بیماری و هم آموزش کافی و مناسب به بیمار و خانواده او قابل پیشگیری است لذا تشخیص زودهنگام آسم بسیار ضروری بوده و با تشخیص سریع و درمان به موقع آسم، می توان آن را به راحتی کنترل و از تبدیل شدن فرم خفیف آسم به فرم شدید و پایدار ممانعت کرد.

یکی از مسائل اساسی در تشخیص زودهنگام آسم، بی توجهی والدین به مسائل تنفسی، نادیده انگاری یا انکار درگیری کودک خود هستند که می تواند تبعات جبران ناپذیری را درپی داشته باشد.

در این بین آموزش والدین و کسب اطلاعات کافی و کامل از بیماری آسم می تواند بسیار یاری کننده باشد و موجب بهبود سریع تر بیماری فرد، افزایش کیفیت زندگی، کاهش بار اقتصادی خانواده و سیستم بهداشتی درمانی، کاهش ساعات غیبت از مدرسه و افزایش امید به زندگی و نشاط را در بچه ها درپی داشته باشد.

یکی از مهم ترین علل بستری شدن بچه ها دچار آسم شدید و حاد در بیمارستان، فقدان آموزش والدین بوده که موجب مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی و باعث تشدید بیماری شده است. لذا آشنایی فرد و خانواده بیمار مبتلا به آسم با علائم و مسائل بیماری می تواند بسیار یاری کننده بوده و باعث ارتقای کیفیت سلامت و بهداشت جامعه گردد.

دکتر سید شمس الدین اطهاری - فلوشیپ آسم و آلرژی / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1674

به "چرا تشخیص زودهنگام آسم مهم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تشخیص زودهنگام آسم مهم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید