دبیر هم با جام باشگاه های جهان مخالف بود، منافع شخصی به چه قیمت؟

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران، پرونده رقابتهای کشتی آزاد وفرنگی جام باشگاه های جهان در حالی بسته شد که سرمربیان تیم های ملی با قاطعیت از سطح کمی و کیفی این مسابقات انتقاد کردند. محمد بنا که چندی پیش صراحتاً خاطرنشان کرد سطح رقابتهای لیگ برتر و حتی انتخابی جام تختی هم از مسابقاتی که با عنوان جام باشگاه های جهان در بجنورد برگزار گشت بالاتر بود و ملی پوشان به هیچوجه در حد و اندازه خودشان کشتی نگرفتند.

دبیر هم با جام باشگاه های جهان مخالف بود، منافع شخصی به چه قیمت؟

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز بلافاصله بعد از انتها جام باشگاه های جهان، این مسابقات را مورد انتقاد قرار داد و گفت: برگزاری این مسابقات چند سالی است که در برنامه فدراسیون کشتی و اتحادیه جهانی قرار گرفته اما این پیکارها به هیچ عنوان از لحاظ کیفی مطلوب نبود.

وی شرح داد: باید به این واقعیت اذعان داشت که هر میدان و مسابقه ای باید از نظر فنی به کشتی ما کمک کند، اما این مساله در مسابقات جام باشگاه های جهان وجود نداشت و حتی برنامه های ما را تا حدی تحت تاثیر قرار داد. به جرات می توان گفت سطح رقابتهای لیگ برتر و حتی قهرمانی کشور که چندی پیش برگزار گشت به مراتب از جام باشگاه های جهان بالاتر بود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با انتقاد از حضور برخی از نفرات در جام باشگاه های جهان که در لیست اعزام به ایتالیا بودند و باید طبق برنامه کادر فنی کشتی می دریافتد، گفت: متاسفانه ما شاهد حضور گزینه هایی در قالب تیم های باشگاهی این مسابقات بودیم که اصلاً قرار نبود در اوزانی غیر از برنامه ریزی ما کشتی می دریافتد. این نفرات باید بزودی در تورنمنت ایتالیا حضور می یافتند و در وزن قانونی و اصلی که ما برای آنها در نظر گرفته بودیم به میدان می رفتند اما در جام باشگاه ها خلاف این برنامه عمل کردند.

محمدی اضافه نمود: جام باشگاه های جهان شاید از نظر اقتصادی و اقتصادی به سود کشتی گیران بود اما از نظر فنی هیچ دستاوردی برای ما نداشت. متاسفانه با وجود شرایط بد اقتصادی کشتی گیران، در شرایطی قرار گرفتیم که به دلایل اقتصادی باید تن به برگزاری این رقابتها می دادیم اما در واقع از نظر فنی متضرر شدیم. ما نه تنها با این مسابقات زمان را تا المپیک بیشتر از قبل از دست دادیم بلکه شاهد مصدومیت برخی از کشتی گیران اصلی و عنوان دار خودمان هم بودیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به نکته قابل تاملی اشاره کرد و گفت: من مدتها پیش با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون هم در این خصوص صحبت کردم که وی نیز شخصاً به من گفت با برگزاری جام باشگاه های جهان مخالف است، اما نمی دانم این مسابقات به چه دلیل و با اصرار چه کسانی برگزار گشت. ما باید به منافع ملی فکر کنیم و نباید با در نظر دریافت منافع شخصی همه چیز را تحت تاثیر قرار دهیم.

وی گفت: هنوز چهار سهمیه المپیک باقی مانده که باید در میادین پیش رو کسب کنیم. ما فرصت زیادی نداریم. طبق برنامه باید ابتدا در جام تختی و سپس رقابتهای قهرمانی آسیا و بعد از آن در میادین گزینشی المپیک به میدان برویم. فقط امیدوارم ساز و کارهای لازم مهیا شود و متولیان امر با نگاهی المپیکی به برنامه های ما توجه کنند.

محمدی در انتها به شرایط مصدومیت حسن یزدانی نیز اشاره کرد و گفت: یزدانی با آسیب دیدگی کهنه و قدیمی در این مسابقات به میدان رفت و متاسفانه از ناحیه مینیسک زانوی پای راست دچار مصدومیت شد. فقط امیدوارم مشکل خاصی برای او پیش نیاید که البته با اقدامات فوری تیم پزشکی می توان کمی به رفع این مشکل امیدوار بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 527

به "دبیر هم با جام باشگاه های جهان مخالف بود، منافع شخصی به چه قیمت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر هم با جام باشگاه های جهان مخالف بود، منافع شخصی به چه قیمت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید