دربی دلاکاپیتاله؛ غوغای پایتخت در شب بی خوابی تیفوسی ها، ترس میلانِ مونتلا از تیر خلاص ناپولی

به گزارش مجله 90 جعبه، یک دربی جذاب در شهر رُم و نبردی بزرگ در ناپل، شنبه داغی برای سری A ایتالیا خواهد ساخت.

دربی دلاکاپیتاله؛ غوغای پایتخت در شب بی خوابی تیفوسی ها، ترس میلانِ مونتلا از تیر خلاص ناپولی

به گزارش خبرنگاران، برای آغاز هفته سیزدهم سری A ایتالیا اتفاقی بهتر از دربی رم (دلاکاپیتاله) و نبرد نوستالژیک ناپولی و میلان امکان پذیر نیست.

دربی رم به عنوان اولین بازی هفته، از ساعت 20:30 شنبه به وقت تهران، پایتخت ایتالیا را به وجد می آورد. هر چند نبرد رم و لاتزیو به اندازه جدال های 2 تیم در اوایل هزاره جدید پرستاره و معین کننده نیست اما هنوز برای هر طرفدار تیفوسی 2 تیم، مهم ترین بازی هر فصل محسوب می گردد.

شرایط ناپایدار در پایتخت

رم و لاتزیو در طول فصل فراز و نشیب های زیادی را تجربه نموده اند. لاتزیو هر چند در ابتدای فصل نتایجی ضعیف تر از رم گرفته بود اما به لطف درخشش ایموبیله ناکام در تیم ملی ایتالیا رفته رفته بهتر شد و حالا با یک امتیاز فزونی نسبت به رم رده پنجمی در رده چهارم واقع شده است. رم با مربیگری دی فرانچسکو و مدیریت فرانچسکو توتی، دوران گذار را سپری می نماید و جوانان تیم همراه بازیکنان معین کننده ای مثل ناینگولان در انتظار روزهای درخشان هستند. بدون تردید، خط دفاع، نقطه قوت رم است. دریافت تنها 7 گل در 11 بازی گذشته، صلابت دفاع جالوروسی را به لاتزیو و ایموبیله تشنه گلزنی یادآور می گردد. از طرفی اگر ژکو همین آمادگی نه چندان بالای فعلی را حفظ کند، بیانکوچلستی کار سختی در جهت رقم زدن چهارمین کلین شیت فصلش خواهد داشت.

غایبان احتمالی

غیبت هیچ بازیکنی قطعی نیست اما احتمال بازی نکردن راجا ناینگولان، ستاره خط حمله رم وجود دارد؛ مردی که در بازی های ملی با آسیب عضله روبرو شد و شاید به این دربی نرسد. دانیله دروسی، کاپیتان رم هنوز آمادگی کامل پس از مصدومیت را باز نیافته اما می تواند عصای دست سرمربی رم در مواقع بحرانی باشد. در سوی مقابل لاتزیو، محروم و مصدومی ندارد.

ترکیب احتمالی

رم: آلیسون، مانولاس، فلورنزی، فازیو، کلاروف، پلگرینی، دروسی، استروتمن، پروتی، ژکو و الشعراوی

لاتزیو: استراکوشا، باستا، دی وری، رادو، ماروسیک، پارولو، لیوا، لولیچ، ساویچ، آلبرتو و ایموبیله

ناپولی-میلان، به یاد روزهای گذشته

نبرد ناپولی و میلان 30 سال قبل، جدالی برای قهرمانی بود اما حالا هر چقدر ناپولی با قدرت به سمت قهرمانی پیش می رود، میلان افتان و خیزان برای به دست آوردن سهمیه اروپایی کوشش می نماید. مونتلا به خاطر نتایج ضعیف در آستانه اخراج از نیمکت مربیگری میلان واقع شده است و شاید تیم آماده سازی، ابتدای همین هفته نسخه سرمربی جوان روسونری را بپیچد. جدال ساعت 23:15 این 2 تیم در استادیوم سن پائولو ناپولو با چنین اوصافی دیدنی تر از همواره است.

خوب، بد

ناپولی به عنوان یکی از آماده ترین تیم های حال حاضر اروپا با 32 امتیاز در رده اول سری A واقع شده است و عزم خود را جزم کرد تا برای اولین بار از سال 1990 فاتح لیگ گردد. میلان، تیم 19 امتیازی رده هفتم در صورت تداوم فرایند فعلی در نهایت می تواند امیدوار به حضور در فصل آینده رقابت های اروپایی باشد.

جمع ستاره ها جمع است

میلان و ناپولی با تمام قوا به میدان می آیند و هیچ مصدوم و محرومی ندارند. خط حمله زهردار ناپولی شامل اینسینیه، مرتنس و کایخون آماده رد شدن از خط دفاعی میلان هستند. روسونری امیدوار به بهترین بازی ممکن از سوی سوسو است. این اسپانیایی از انجام اولین بازی های ملی حسابی روحیه گرفته و می تواند عامل شکاف در خط دفاعی ناپولی نام بگیرد؛ به خصوص در روزهایی که رینا، سنگربان ناپولی در اوج نیست. ناپولی در صورت پیروزی یکی دیگر از گذرگاه های سخت خود را به سلامت پشت سر گذاشته و می تواند به قهرمانی نیم فصل امیدوارتر گردد.

ترکیب احتمالی

ناپولی: رینا، هایساژ، کولیبالی، آلبیول، رویی، زلینسکی، جورجینیو، همشیک، کایخون، مرتنس و اینسینیه

میلان: دوناروما، زاپاتا، بونوچی، رومانیولی، بورینی، کسیه، مونتولیوو، رودریگس، سوسو، چالهان اوغلو و کالینیچ

منبع: تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 659

به "دربی دلاکاپیتاله؛ غوغای پایتخت در شب بی خوابی تیفوسی ها، ترس میلانِ مونتلا از تیر خلاص ناپولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دربی دلاکاپیتاله؛ غوغای پایتخت در شب بی خوابی تیفوسی ها، ترس میلانِ مونتلا از تیر خلاص ناپولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید