دو سال از اشک های اینیستا در المپیک رم گذشت

به گزارش مجله 90 جعبه، دو سال پیش در چنین روزی هافبک اسپانیایی پیش از کابوس بارسلونا در استادیوم المپیک رم، زمین را ترک کرد.

دو سال از اشک های اینیستا در المپیک رم گذشت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آس، خیلی سخت است که اتفاقات دو سال پیش در استادیوم المپیک رم را فراموش کرد. در چنین روزی در سال 2018 چهره طرفداران رم پس از سوت انتها بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط کلمنت تورپین فرانسوی پر از اشک شوق بود و تیفوسی ها سر از پا نمی شناختند. آن ها آواز ممنون رم و زنده باد رم، زنده باد لوپی را به راه انداخته بودند. گل های ژکو، دی فرانچسکو و مانولاس تیمی را سرنگون کردند که عظیمی اش را در اروپا از دست داده بود.

با این حال اشک ها برای آندرس اینیستا بود که لحظاتی قبل از شروع کابوس بارسا به خاطر گل مانولاس تعویض شده بود. چهره هافبک کاتالانی با چشمانی گریان در اسکوبوردهای استادیوم المپیک به تصویر در آمد که آخرین روزهای دوران درخشانش را سپری می کرد. آن بازی آخرین حضورش در لیگ قهرمانان اروپا بود. حتی بدبین ترین طرفدار آبی اناری ها تصور نمی کرد چنین اتفاقی برای این تیم رخ دهد.

آن شب برای بارسایی که توان دویدن نداشت، شخصیت تیمی اش را فراموش نموده بود و آن تعصب خاص در بازیکنان دیده نمی شد. آبی اناری ها هیچ نشانی از تیمی که بارها قهرمان این رقابت ها شده بود، نداشتند. بارسا که همواره قدرتمند ظاهر می شد در رم کاملا دور از انتظار عمل کرد و شاید یکی از دلایلش باور نداشتن به تیم رم بود. یک روز قبل از بازی دی فرانچسکو خاطر نشان کرد که چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند و رسیدن به نیمه نهایی اتفاقی خاص خواهد بود. سپس ناینگلان خواهان حمایت طرفداران شد و گفت که این شهر شایسته یک اتفاق عظیم است. این در حالی بود که والورده معتقد بود بازی آرامی خواهد بود و برای تیم جذابیت خواهد داشت. سرمربی اسپانیایی بیش از همه اطلاعات داشت و تصور می کرد مخزن تیمش به اندازه لازم بنزین دارد. کمتر کسی مانند والورده از آن شکست ضربه خورد. خوسپ ماریا بارتومئو می خواست سرمربی اسپانیایی را پس از بازی اخراج کند اما شرایط به نحو دیگری پیش رفت.

بارسا یک سال بعد در آنفیلد مانند استادیوم المپیک رم عمل کرد و به نظر می رسید آن ها دوباره توسط بازیکنان تیم ایتالیایی تسخیر شده اند. آن کابوس ها هرگز از بین نرفتند. به همین خاطر کسی که به معنای واقعی آن جا را ترک کرد اینیستا بود که چهره گریانش دل همه طرفداران کاتالانی را به درد آورد مانند زمانی که دیگر نمی توانستند او را در میانه میدان آبی اناری ها ببینند چون همانطور که خوان رومن ریکلمه گفت: مسی بهترین است اما اینیستا بهترین کسی است که بازی را می فهمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 834

به "دو سال از اشک های اینیستا در المپیک رم گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو سال از اشک های اینیستا در المپیک رم گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید