درخواست عمانی ها برای فراوری محصولات ایران خودرو

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: رییس صندوق توسعه عمان خواهان راه اندازی خط فراوری محصولات ایران خودرو در این کشور شد.

درخواست عمانی ها برای فراوری محصولات ایران خودرو

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایکوپرس، هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو در دیدار حسان احمد رییس صندوق توسعه عمان ضمن استقبال از درخواست عمانی برای راه اندازی سایت ایران خودرو در این کشور، گفت: در صورت توجیه اقتصادی و سرمایه گذاری های لازم، ایران خودرو تمایل به ایجاد سایت فراوری محصولات خود در عمان و تامین بازارهای صادراتی منطقه ای از آن طریق را دارد.

وی اضافه کرد: ایران خودرو تمامی خدمات مهندسی و فن آوری را عرضه می نماید و در عوض انتظار دارد سرمایه گذاری اقتصادی از سوی عمان ارایه گردد.

یکه زارع با اشاره به حسن روابط میان ایران و عمان، خواهان توسعه این روابط در سطح فعالیت های مربوط به صنعت خودرو شد و گفت: ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه، مایل است در عمان نیز فعالیت داشته باشد.

وی تمرکز بر خودکفایی و فراوری داخل را یک مزیت در اقتصاد عمان دانست و گفت: در صورت توافق، سایت فراوریی با ظرفیت 20 هزار دستگاه به صورت اس. کی. دی. در آن کشور ایجاد می گردد که پنج هزار دستگاه از فراوریات آن در بازار داخل مصرف و 15 هزار دستگاه به کشورهای همسایه شامل یمن،سودان، اتیوپی، اریتره و سایر کشورها صادر خواهد شد.

حسان احمد رییس صندوق توسعه عمان نیز در این دیدار گفت: سطح فن آوری و سیستم های فراوریی در این شرکت بسیار بالاست.

وی سهم ایران خودرو از بازار داخل و برنامه توسعه صادرات این گروه صنعتی را قابل توجه توصیف و اظهار امیدواری کرد، تحریم ها هرچه زودتر برداشته شده و بازار صادراتی توسعه یابد.

علی علمی معاون صادرات ایران خودرو نیز در دیدار با رییس صندوق توسعه عمان، اشتغال 200 تا 250 نفر را از نتایج راه اندازی سایت فراوریی ایران خودرو در عمان دانست و اضافه کرد: خط فراوری ایران خودرو در عراق نیز با ظرفیت فراوری هفت دستگاه در ساعت و 15 هزار دستگاه در سال، فعال است و سرمایه گذاری آن توسط طرف عراقی صورت گرفته است. در این سایت نیز 40 نفر ایرانی و 200 نفرعراقی مشغول کارند.

علمی سرمایه گذاری لازم برای ایجاد سایت فراوریی در عمان را در صورتی که 40 هزار دستگاه سی. کی. دی. فراوری کند، 100میلیون دلار ذکر کرد و خواهان تامین اقتصادی 90 درصد از سوی شریک عمانی و مابقی از سوی صندوق توسعه عمان شد.

وی فراوری محصولات پایه گازسوز، بسته به احتیاج بازار را از دیگر مزایای همکاری ایران خودرو در عمان دانست.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 287

به "درخواست عمانی ها برای فراوری محصولات ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست عمانی ها برای فراوری محصولات ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید