زندگی یا مرگ رهبر کره شمالی در هاله ای از ابهام

به گزارش مجله 90 جعبه، انتشار شایعات بسیار گسترده درباره بیماری و حتی مرگ مغزی رهبر کره شمالی در روزهای اخیر، باعث شده است کیم جونگ اون بار دیگر در کانون توجه رسانه های منطقه قرار گیرد.

زندگی یا مرگ رهبر کره شمالی در هاله ای از ابهام

این شایعات آنقدر گسترده و فراگیر است که ذهن هر خواننده ای را درگیر می کند ولی اطلاعاتی دقیق به او نمی دهد و فضای تاریک پیش روی او را برطرف نمی کند.

درحالی که بعضی از رسانه ها گزارش کردند رهبر کره شمالی به اغما رفته است بعضی دیگر نوشتند که او در حال بهبودی پس از عمل جراحی است بعضی هم تاکید کردند که او اصلا بیمار نبوده است این همه مناقشه و تفاوت در خبر رسانی ها نشان از آن دارد که فضای اطلاع رسانی در کره شمالی بسیار محدود است و جهان برای دستیابی به اخبار آن کشور کار ساده ای پیش رو ندارد.

افزون بر این مشخص شد که منابع دسترسی به اخبار همچنان پیروز به یافتن خبرهایی موثق در این باره نشده اند و نتوانسته اند به وحدت نظری در باره صحت و سقم گزارش هایشان برسند در آمریکا منابع خبری و حتی بعضی از سیاستمداران گفته اند که کیم در شرایط خطرناکی بسر می برد اما بعدا از کاخ سفید خبر رسید که چنین موضوعی قابل تایید نیست.

کره جنوبی اما می گوید سکوت خبری ادامه دارد ولی بعضی از منابع دولتی در این کشور از این خبر داده اند که اصلا رهبر کره شمالی بیمار نیست سی ان ان گزارش کرده است که از طریق منابع مختلف به اخباری دست یافته است که خطرناک بودن شرایط رهبر کره شمالی را نشان می دهد.

کتی تور خبرنگار ان بی سی ساعاتی پس از اخبار سی ان ان اعلام کرد که رهبر کره شمالی دچار مرگ مغزی شده است بلومبرگ هم از آمریکا گزارش کرد که شرایط جسمانی رهبر کره شمالی خوب نیست اما حتی این شبکه خبری هم به گزارش رسانه های کره جنوبی اتکا کرد که نوشته اند رهبر کره شمالی عمل جراحی انجام داده است.

در سال 2014 میلادی هم شرایط مشابهی شکل گرفت کیم جونگ اون جوان برای 40 روز از صحنه ها غایب بود شایعات در بیماری وی و یا اینکه به دلیل یک کودتا برکنار شده است شدت گرفت ولی او بعدا با یک عصا در انظار ظاهر شد.

البته این نخستین بار هم نیست که درباره فوت رهبران کره شمالی اخبار و شایعاتی منتشر می شود در سال 1986 میلادی هم شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه کیم ایل سونگ رهبر وقت درگذشته است که حقیقت نداشت.

کیم جونگ اون در زمره رهبران جوان جهان به حساب می آید او در سال 2011 میلادی پس از مرگ پدرش کیم جونگ ایل فقط 27 سال داشت که قدرت را در دست گرفت.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 878

به "زندگی یا مرگ رهبر کره شمالی در هاله ای از ابهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی یا مرگ رهبر کره شمالی در هاله ای از ابهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید