ساحل شیشه های رنگی در روسیه! (تور روسیه)

به گزارش مجله 90 جعبه، ساحل شیشه ای روسیه

سواحل همواره طرفدارای خاص خودشان را دارند و خیلی ها منتظرند تابستان گردد تا لحظاتی لذتبخش را در ساحل بگذرانند. نسیم خنک، چشم اندازهای دریا، شنا و دیگر تفریحات ساحلی همواره سواحل را پر از جهانگرد می نماید. حالا فرض کنید که با یک ساحل خاص طرف باشید که بر روی شن و ماسه هایش پر از از شیشه های رنگارنگ باشد، شیشه هایی که کاملا سطح صافی دارند و بی خطرند! در نقاط مختلف جهان چند تا از این سواحل شیشه ای داریم اما ساحل شیشه ای روسیه چیز دیگریست! خبرنگاران را همراهی کنید تا با ساحل شیشه ای روسیه آشنا بشوید و ببینید که این ساحل چگونه به این شکل در آمده است.

ساحل شیشه های رنگی در روسیه! (تور روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در نزدیکی بندر ولادی وستوک روسیه ساحلی به نام به ساحل استکلیاشکا (Steklyashka) هست که داستان جالبی دارد و ماجراهای زیادی را از سر گذرانده است. این ساحل چند دهه قبل و در زمان شوروی محل تخیله بطری و تکه های چینی کارخانه چینی سازی بود. هر روز کامیون ها به این ساحل می آمدند و تکه های شیشه و چینی را داخل خلیج و ساحل می ریختند و می رفتند. برای همین آنقدر اینجا ساحل آلوده و خطرناکی شده بود که حتی ورود به آن هم ممنوع بود.

سال ها گذشت و فرسایش همیشگی امواج به این ساحل ظاهری رویایی داد و جادوی طبیعت اشتباه انسان ها را جبران کرد. طبیعت راهی پیدا کرد تا از این زباله ها، جاذبه ای تماشایی درست کند و همه آن زباله های دردسرساز را تبدیل به ساحل رنگارنگ شیشه ای کرد. سال ها فرسایش، تکه های شیشه و چینی را صیقل داد و کاملا صاف کرد و اینجا را مثل ساحل شیشه ای کالیفرنیا یکی از زیباترین تماشای ها کرد.

ساحل استکلیاشکا (Steklyashka) که زمانی منطقه ورود ممنوع بود امروز منطقه ای محافظت شده است و در گوشه و کنارش پر از گردشگران روسی و خارجی اند. تابستان ها، گردشگران از بندر ولادی وستوک 30 دقیقه رانندگی می نمایند و خودشان را به اینجا می رسانند تا در این ساحل عکس های خیره نماینده بیندازند و در جایی منحصربفرد شنا نمایند البته ساحل در زمستان در زیباترین حالت خودش است چون برف و یخ سفید، رنگ های شیشه ها را بیشتر به چشم می آورد.

اینجا ساحل باشکوهی است که هزاران شیشه های رنگی اش در احاطه صخره ها هستند و روبرویشان دریایی زلال قرار گرفته است. اگر وسوسه شدید که حتما این ساحل را از نزدیک ببینید روز آفتابی به اینجا بروید تا همین که به نزدیکی ساحل رسیدید حس کنید که سطح ساحل پوشیده از شمع های روشن است. با تماشا این ساحل درخشان، آب های تمیز و منظره باشکوه انگار به سرزمینی رویایی پا گذاشته اند. در مقاله ای این ساحل عجیب به کل جهان معرفی کرد و عکس های محسورنماینده از شن و ماسه های شیشه ای ساحل استکلیاشکا (Steklyashka) چشم همه گردشگران را خیره کرد.

منبع: mybestplace.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2049

به "ساحل شیشه های رنگی در روسیه! (تور روسیه)" امتیاز دهید

1 کاربر به "ساحل شیشه های رنگی در روسیه! (تور روسیه)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل شیشه های رنگی در روسیه! (تور روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید