ساده ترین و خوشمزه ترین طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران!

به گزارش مجله 90 جعبه، شهر راز یا همان شیراز، با بهار زیبای که زبانزد خاص و عام است دلبری می نماید. بهاری عطراگین با بهارنارنج که هر کسی را مست و مدهوش می نماید. بهار نارنج در فصل اردیبهشت شیراز مسافران و هواداران زیادی را به سمت خود می کشاند. در کوچه ها و بیشتر خیابان های شیراز درخت نارنج به وفور دیده می گردد. شکوفه های نارنج یا بهار نارنج عطری بی نظیر دارند که از فاصله دور هم قابل استشمام است. به همین علت اردیبهشت این شهر با بوی بهار نارنج آمیخته شده و بر زیبایی حال و هوای آن می افزاید. درخت نارنج، این درخت همواره سبز از شکوفه تا میوه اش و حتی برگ هایش سرشار از خاصیت است که برای سلامتی ما بسیار مفید است. درختی که در سرمای زمستان حتی زمانی که برف می بارد و بیشتر درختان برگی ندارد، سبز و خرم خودنمایی می نماید.

ساده ترین و خوشمزه ترین طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران!

در خبرنگاران بلاگ با طرز تهیه شربت بهار نارنج همراه ما باشید.

برای طرز تهیه شربت زعفران اینجا کلیک کنید.

مواد مورد احتیاج جهت تهیه شربت بهار نارنج و زعفران:
شکر 1 پیمانه
آبیک دوم پیمانه
عرق بهار نارنج یک سوم پیمانه
آبلیمو ترش 1 قاشق چایخوری
زعفران یک سوم قاشق چایخوری

طرز تهیه شربت بهار بارنج با زعفران

1- در اولین مرحله آب و شکر را با هم مخلوط کنید تا دانه های شکر در آب کاملا حل گردد.

2- در مرحله بعد عرق بهارنارنج را اضافه کنید و مخلوط را به هم بزنید. زعفران را به مخلوط شربت اضافه کنید و 5 دقیقه روی حرارت کم به هم بزنید تا محلول شربت شما غلیظ تر و شفاف تر گردد.

3- در سومین مرحله آب لیمو را به محلول شربت اضافه کنید این کار باعث می گردد تا شربت شما اصطلاحا شکرک نزند و اگر بخواهید آن را در یخچال نگه دارید می توانید تا مدت چند هفته هم از آن بهره ببرید.

4- مواد را در حد مخلوط شدن به هم بزنید منتظر باشید تا حرارت و دمای شربت کاملا پایین بیاید و بعد با چند تکه یخ نوش جان کنید.

به همین راحتی شربت بهار نارنج خوش بوی و پر از خاصیت شما آماده شد.

برای طرز تهیه انواع شربت های تابستانه اینجا کلیک کنید.

طرز تهیه شربت بهار نارنج و گلاب:

برای تهیه شربت بهار نارنج با گلاب همچون دستور قبلی عمل نموده و زعفران را حذف و به جای آن 2 قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید.

بهار نارنج با تخم شربتی:

برای تهیه شربت بهارنارنج با تخم شربتی، تخم شربتی به میزان نصف لیوان را خیس نموده و چند بار بشورید تا خاک آن گرفته گردد. سپس به همراه مواد بهار نارنج که در بالا ذکر شد مخلوط و کمی به میزان یک قاشق غذاخوری عسل به جای شکر اضافه کنید.

همه مواد را به هم بزنید و در یخچال قرار دهید تا خنک گردد.

خواص بهار نارنج

  • از خواص باورنکردنی بهار نارنج می توان به درمان اختلالات خواب، درمان سردردهای عصبی، رفع سنگ کلیه، دردهای پی درپی شکمی، دردهای نفخ معده، ایجاد آرامش و کاهش اضطراب و رفع کردن غم و افسردگی اشاره نمود.
  • تقریبا معجون آرام بخشی در عطاری ها وجود ندارد که در آن از بهار نارنج استفاده نشده باشد. نوش دارویی برای رفع اضطراب با عطری بی نظیر.
  • به همین علت است که در طب سنتی نیز، بسیاری از دمنوش بهار نارنج استفاده می گردد.
  • افرادی که مشکل یبوست دارند نیز می توانند برای رفع این بیماری از بهارنارنج یاری بگیرند.

خوشبختانه با توجه به فراوانی بهار نارنج در فصل بهار در شهر شیراز شما می توانید با خشک کردن و نگهداری گلبرگ های شکوفه بهار نارنج یا بعلاوه با خرید و تهیه عرق بهار نارنج تا سرانجام سال آن را مهمان خانه هایتان کنید.

امروز در کنار شما خواهیم بود تا با آموزش بسیار ساده و یک معجون بسیار پر خاصیت و مفید، در قالب شربت بهار نارنج تقدیم حضورتان کنیم.

این شربت تابستانی در تمام نقاط ایران شناخته شده و هواداران خاص خود را دارد و با توجه به خاصیت های بسیار زیادی که در آن است حتماً نوشیدن آن را به شما توصیه می کنیم.

امیدواریم که از آموزش بسیار راحت امروز کمال استفاده را برده باشید. برای مشاهده طرز تهیه نوشیدنی های دیگر اینجا کلیک کنید.

منبع: verywell

منبع: اُکالا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1831

به "ساده ترین و خوشمزه ترین طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده ترین و خوشمزه ترین طرز تهیه شربت بهار نارنج و زعفران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید