15 روش طرز تهیه ماسک لبو برای تیرگی دور چشم، سفید شدن پوست و &amphellip

به گزارش مجله 90 جعبه، طرز تهیه ماسک لبو چگونه است؟ آیا چیزی در خصوص خواص لبو برای پوست می دانید؟ برترین ماسک های لبو برای پوست چطور تهیه می شوند؟ لبو یکی از مفیدترین سبزیجات برای تهیه ماسک های خانگی و داشتن پوستی براق، سالم و درخشان است. در این مقاله از در می توانید با آموزش ساخت ماسک لبو به روش های مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص ماسک لبو برای پوست پاسخ خواهیم داد.

15 روش طرز تهیه ماسک لبو برای تیرگی دور چشم، سفید شدن پوست و &amphellip

فواید ماسک چغندر یا لبو برای پوست

چغندر یا همان لبو فواید بی نظیری برای سلامت پوست و مو دارد. بسیاری از متخصصین توصیه می نمایند که مصرف آب لبو می تواند به درخشندگی و سلامت پوست یاری زیادی کند. اما در کنار مصرف خوراکی لبو، استفاده از آن به صورت ماسک نیز یک راه چاره فوق العاده مؤثر برای مراقبت از پوست است.

از جمله این است که حاوی میزان زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند به درخشندگی و بعلاوه یاری زیادی کند. در ادامه می توانید با مهم ترین فواید لبو برای پوست آشنا شوید.

  • درمان آکنه و جوش
  • روشن کردن رنگ پوست
  • درخشندگی پوست
  • لایه برداری پوست
  • آبرسانی پوست
  • از بین بردن سیاهی دور چشم
  • جوانسازی پوست
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک
  • از بین بردن لکه های پوستی
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

طرز تهیه ماسک لبو خانگی

حال که تا حدودی با فواید و معجزه ماسک لبو برای پوست آشنا شده اید، وقت آن رسیده که طرز تهیه ماسک لبو را یاد بگیرید و به سلامت پوستتان یاری کنید. درست کردن انواع ماسک لبو می تواند به شما یاری کند تا پوست صاف و براقی داشته باشید و از جلوی ایجاد جوش و لکه های پوستی را بگیرید. در ادامه می توانید با طرز تهیه ماسک صورت لبو به روش های مختلف آشنا شوید.

1- ماسک لبو و آرد برنج برای لایه برداری پوست

ماسک لبو و آرد برنج یکی از برترین ماسک های خانگی برای لایه برداری پوست است. استفاده از این ماسک سلول های مرده روی پوست را از بین می برد و به تنظیم چربی پوست یاری می نماید. از طرف دیگر ماسک و لبو از ایجاد آکنه جلوگیری می نماید و در رفع چین و چروک های پوستی و روشن شدن پوست نیز مؤثر است.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و آرد برنج

  • آرد برنج: 1/2 قاشق غذاخوری
  • آب لبوی تازه: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک لبو و آرد برنج

برای تهیه این ماسک لبو باید در یک کاسه آرد برنج و آب چغندر را با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا نمایند. مواد را خوب هم بزنید تا حالت گلوله ای نداشته باشند. حال این ماسک را به صورت یکنواخت روی صورت و گردن بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس می توانید پوستتان را با آب گرم بشویید. برای اثر بخشی بیشتر بهتر است از این ماسک 3 تا 4 بار در هفته بهره ببرید.

2- ماسک لبو و شیر برای آبرسانی پوست

استفاده از ترکیب آب لبو، شیر و میزانی می تواند پوست شما را آبرسانی کند و از خشکی و زمخت شدن پوست جلوگیری کند. اسید لاکتیک موجود در شیر به حفظ رطوبت پوست یاری می نماید و در کنار روغن بادام و چغندر پوستتان را نرم و هیدراته می نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و شیر

  • شیر: 1 قاشق غذاخوری
  • روغن بادام: 3 قطره
  • آب لبو: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک لبو و شیر

برای تهیه ماسک لبو و شیر باید آب لبو را همراه با شیر در یک کاسه بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. سپس روغن بادام را اضافه کنید. این ماسک لبو را برای مدت 15 دقیقه روی صورت و گردن قرار دهید. سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید. برای اثربخشی بیشتر پیشنهاد می شود هفته ای 2 بار از این ماسک لبو استفاده نمایید.

3- ماسک لبو و ماست برای جلوگیری از آکنه

لبو حاوی میزانی زیادی ویتامین C آنتی اکسیدان است که از ایجاد آکنه جلوگیری می نماید. از طرف دیگر ماست نیز موجب لایه برداری پوست می شود منافذ بسته پوست را باز می نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و ماست

  • ماست: 1 قاشق غذاخوری
  • آب لبو: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک لبو و ماست

برای درست کردن ماسک لبو و ماست باید در یک کاسه ماست و آب لبو را ترکیب کنید و خوب هم بزنید. حال این ماسک را برای 15 دقیقه روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب ولرم بشویید. برای اثربخشی بیشتر می توانید از این ماسک 2 بار در هفته بهره ببرید.

4- ماسک لبو و خامه ترش برای روشن شدن پوست

آیا می دانید چگونه پوست سیاه را به سفید تبدیل کنیم؟ در آموزش ساخت ماسک لبو برای روشن کردن پوست از خامه ترش استفاده می شود. ترکیب لبو و خامه ترش می تواند پوست شما را روشن کند، آلودگی های روی پوست را از بین ببرد و ظاهری درخشان به پوست ببخشد.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و خامه ترش

  • خامه ترش: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • لبوی خرد شده: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه ماسک لبو و خامه ترش

برای درست کردن ماسک روشن نماینده پوست با لبو باید لبوی خرد شده را همراه با خامه ترش در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. سپس دانه های شکر را به این ترکیب اضافه کنید. ماسک را برای 10 دقیقه روی پوست قرار دهید و در نهایت صورتتان را با آب گرم بشویید.

5- ماسک لبو و جو دوسر برای سلامت پوست

اگر در پی یک ماسک چغندر برای سلامت و زیبایی پوست هستید و دوست دارید ظاهری مجذوب کننده به پوستتان ببخشید، بهتر است ماسک لبو و را امتحان کنید. این ماسک دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و به از بین بردن جوش های سر سفید و یاری می نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و جو دوسر

  • لبوی خرد شده: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر پرک جو دوسر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه ماسک لبو و جو دوسر

برای درست کردن این ماسک باید لبوی خرد شده را میکس و با پودر جو دوسر ترکیب کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید و به صورت یکنواخت روی صورت و گردن قرار دهید. به صورت دروانی پوست را ماساژ دهید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید.

6- ماسک لبو و روغن بادام برای از بین بردن سیاهی دور چشم

یکی از خواص لبو برای پوست روشن کردن پوست است. ماسک صورت لبو قرمز با روغن بادام یک ماسک فوق العاده برای از بین بردن سیاهی دور چشم است و برای درمان خشکی پوست نیز بسیار مؤثر است. این ماسک به بهبود جریان خون یاری می نماید و از ایجاد چین و چروک های پوستی نیز جلوگیری می نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و روغن بادام

  • لبوی خرد شده: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • روغن بادام: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک لبو و روغن بادام

در آموزش ساخت ماسک لبو با روغن بادام باید ابتدا لبو را میکس کنید و با روغن بادام ترکیب کنید. حال این خمیر را برای 20 دقیقه روی پوست زیر چشم قرار دهید. بعد از این که ماسک خشک شد، پوستتان را با آب سرد بشویید.

7- ماسک لبو و پوست پرتقال برای درخشندگی پوست

لبو و هر دو حاوی ویتامین C هستند و از همین رو استفاده از این ماسک ترکیبی می تواند موجب درخشندگی و روشن شدن پوست شود. اسید سیتریک موجود در پرتقال درست همچون قوی ترین لوسیون ها رنگ پوست را روشن می نماید و در کنار لبو موجب درخشان و روشن شدن پوست می شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و پوست پرتقال

  • لبوی خرد شده: 1 عدد
  • پودر پوست پرتقال خشک شده: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک لبو و پوست پرتقال

برای درست کردن و لبو باید تکه های لبو را میکس یا رنده کنید و با پودر پوست پرتقال ترکیب کنید. این ماسک را برای 15 دقیقه روی صورت و گردن خود قرار دهید، سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

8- ماسک لبو و هویج برای سفید کردن پوست

مهم ترین معجزه ماسک لبو برای پوست روشن کردن و درخشندگی پوست است. از جمله هم این است که آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در آن نیز پوست را روشن می نماید و در کنار لبو ظاهری خوشرنگ و زیبا به پوست شما می بخشد.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و هویج

  • هویج: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • لبوی خرد شده: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • گلاب: کمی

طرز تهیه ماسک لبو و هویج

برای تهیه ماسک لبو و هویج باید لبو و هویج خرد شده را در مخلوط کن میکس کنید. سپس میزان کمی گلاب به آن اضافه کنید. این ماسک را برای 15 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار دهید. در پایان می توانید پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

9- ماسک لبو و لیمو برای از بین بردن لکه های پوست

اگر در پی یک ماسک برای براق شدن پوست صورت هستید و دوست دارید به روشی طبیعی لکه های پوستی را درمان کنید، بهتر است و لبو را امتحان کنید. این ماسک رنگ چهره را خوشرنگ و یکدست می نماید و لکه های پوستی را رفع می نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و لیمو ترش

  • لیمو ترش: 1 عدد
  • چغندر: 1 عدد

طرز تهیه ماسک لبو و لیمو

در آموزش ساخت ماسک لبو و لیمو باید آب لیمو ترش را با لبوی میکس شده ترکیب کنید. سپس مواد را به خوبی مخلوط کنید. ماسک را با استفاده از پنبه روی لکه های پوستی یا تمام نقاط پوست صورت بمالید و بعد از چند دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.

10- ماسک لبو و زردچوبه برای پاکسازی پوست

ترکیب لبو و پوست شما را پاکسازی می نماید و ظاهری درخشان و زیبا به پوست می بخشد. لبو به علت داشتن ویتامین ها و مواد معدنی مختلف به از بین بردن ناخالصی های روی پوست یاری می نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و زردچوبه

  • آب لبو: 1 قاشق غذاخوری
  • آرد نخودچی: 1 قاشق غذاخوری
  • خامه: 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

طرز تهیه ماسک لبو و آرد نخودچی

برای درست کردن این ماسک باید آب لبو، آرد نخودچی، خامه و زردچوبه را با هم ترکیب کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود. حال این ماسک را به آرامی روش پوست صورت و گردن ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک برای 15 دقیقه روی پوست بماند، سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید.

11- ماسک لبو و عسل برای هیدراته کردن پوست

یکی از برترین ماسک های خانگی برای درمان پوست های خشک و هیدراته نگه داشتن پوست، استفاده از ماسک لبو و عسل است. این ماسک حاوی آنتی اکسیدان است و از پوست شما محافظت می نماید.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و عسل

  • آب لبو: 1 قاشق غذاخوری
  • عسل: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک لبو و عسل

برای درست کردن این ماسک خانگی با لبو باید آب لبو را با عسل ترکیب کنید. سپس ماسک را برای 15 دقیقه روی صورت قرار دهید. در پایان می توانید صورت خود را با آب گرم بشویید.

12- ماسک لبو و آلوئه ورا برای رفع نقایص پوستی

ماسک لبو و آلوئه ورا از برترین ماسک های لبو برای پوست است که می تواند به از بین بردن خشکی پوست و بعلاوه نرم و درخشان کردن پوست شما یاری کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و آلوئه ورا

  • ژل آلوئه ورا: 1 قاشق غذاخوری
  • لبوی میکس شده: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک لبو و آلوئه ورا

برای درست کردن این و لبوی فوق العاده باید 1 قاشق غذاخوری ژل داخل برگ های آلوئه ورا را با لبوی میکس شده ترکیب کنید. سپس این ماسک را برای مدت 10 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید. سپس می توانید پوستتان را با آب خنک بشویید. بهتر است قبل از استفاده از این ماسک، ابتدا آن را روی گوشه ای از پوست تست کنید و اگر پوستتان به آلوئه ورا حساسیت نشان ندارد، ماسک را روی تمام صورت قرار دهید.

13- ماسک لبو برای روشن کردن لب

یکی از راحت ترین روش های برای خوشرنگ کردن و از بین بردن تیرگی لب ، استفاده از لبو است. استفاده از لبو موجب قرمز شده لب ها و نرم و لطیف شدن پوست لب می شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو برای لب

  • لبو: یک برش

طرز تهیه ماسک لبو برای لب

در آموزش ساخت ماسک لبو برای جوانسازی پوست لب و خوشرنگ کردن لب ها می توانید یک عدد لبو را برش دهید و آن را روی پوست لب ها ماساژ دهید. این کار را برای چند دقیقه ادامه دهید.

14- ماسک لبو و گوجه برای تنظیم چربی پوست

لبو پوست را ضدعفونی می نماید و با تنظیم چربی پوست جلوی ایجاد جوش و آکنه را می گیرد. از طرف دیگر نیز برای تنظیم چربی پوست بسیار مفید و مؤثر است.

مواد لازم برای تهیه ماسک لبو و گوجه فرنگی

  • لبو: 1/2
  • گوجه فرنگی: 1/2

طرز تهیه ماسک لبو و گوجه فرنگی

برای درست کردن ماسک لبو و گوجه فرنگی باید لبو و گوجه فرنگی را میکس یا رنده کنید. سپس ماسک را برای 10 دقیقه روی پوست قرار دهید. در پایان می توانید پوست خود را با آب سرد و شوینده ملایم بشویید.

سوالات متداول

معجزه ماسک لبو برای پوست چیست؟

لبو حاوی میزان زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند به درخشندگی و بعلاوه روشن شدن پوست یاری زیادی کند. این ماسک در رفع جوش و چین و چروک های پوستی مؤثر است و موجب آبرسانی و لایه برداری پوست می شود.

چکار کنیم صورتی صاف و بدون لک داشته باشیم؟

اگر در پی یک ماسک برای براق شدن پوست صورت هستید و دوست دارید به روشی طبیعی لکه های پوستی را درمان کنید، بهتر است ماسک لبو و لیمو را امتحان کنید.

منابع: stylesatlife، bebeautiful

منبع: افق کوروش
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2075

به "15 روش طرز تهیه ماسک لبو برای تیرگی دور چشم، سفید شدن پوست و &amphellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 روش طرز تهیه ماسک لبو برای تیرگی دور چشم، سفید شدن پوست و &amphellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید