سفرِی 10 روزه به قزاقستان با پای پیاده

به گزارش مجله 90 جعبه، گذری سخت اما لذتبخش از نهمین کشور پهناور جهان; قزاقستان

زمانی که تیم ما پیاده به قزاقستان سفر کرد مطمئن نبودیم که با چه چیز روبرو خواهیم شد. ما می دانستیم که این کشور، نهمین کشور پهناور روی زمین است و ایوان مک گرگور و چارلی بورمن در سریال The long Way Around از این کشور با موتورسیکلت گذر کردند و یا در فیلم Borat نمایی از این کشور آسیای میانه ای به تصویر کشیده شده بود.

سفرِی 10 روزه به قزاقستان با پای پیاده

سفر ما در این کشور وسیع تنها 10 روز طول کشید، چراکه ما قصد داشتیم از قزاقستان و تاجیکستان در فصل کوهنوردی دیدن کرده و به علاوه در هنگام سفر از بزرگراه حماسی پارمیر (Parmir) از سرما یخ نزنیم. با این وجود که تنها یک هفته و نیم در این کشور بودیم، اوقات بسیار خوشی داشتیم.

در ادامه با نکات اصلی سفرمان به قزاقستان آشنا می شوید

سفر ما با اتوبوس از روسیه شروع شد. سفری شبانه و طولانی به قزاقستان که باعث شد بیشتر از زمان مقرر در ویزای روسی خود، در این کشور بمانیم.

در طی گشتن خیابان های آستانه مبهوت معماری فوق العاده این شهر شده بودیم. از ساختمان های شبیه تخم مرغ گرفته تا بناهای شبیه چادر که گرما را جذب می کردند. در شهر آستانه از بناهای بزرگ گرفته تا مراکز خرید بسیار بزرگ، سازه هایی وجود داشتند که مجذوب کننده ترین بناهایی بودند که تا به حال دیده بودیم.

ما همچنین با استفاده از یک سفر 21 ساعته با قطار از مرکز این کشور به مرکز پیشین این کشور یعنی شهر آلماتی سفر کردیم.

غذاهای قزاقستانی که امتحان کردیم شامل خورشت گوشت، کباب شیشلیک، برنج سرخ شده با گوشت، کوفته گوشت بخارپز و سایر غذاهای گوشتی بودند. قزاقستانی ها عاشق مرغ و گوشت هستند. در کنار این وعده های پرگوشت انواع سوپ ها و سالادها برای خوردن وجود داشت. ما همچنین با سفری کوتاه به بازار انواع عسل و میوه های خشک شده و آجیل را نیز امتحان کردیم. به علاوه ما توانستیم به تفریحات غربی خودمان از جمله خوردن پیتزا و نوشیدن آب میوه های مختلف در هنگام غروب خورشید، نیز بپردازیم. به علاوه در کنار خیابان می توان انواع تمشک، توت فرنگی و گرمک را برای فروش پیدا کرد.

همچنین ما دوستان زیادی در قزاقستان پیدا کردیم که تمایل داشتند روز خود را با ما گذرانده و در کنار دریاچه بزرگ آلماتی ناهار بخورند.

به علاوه توانستیم با یک قایق به پیست اسکی رفته و به یک مکان فوق العاده برای پیک نیک پیاده روی کردیم. روزهای زیادی را در قزاقستان مشغول گشت و گذار در پارک ها و خیره شدن به کلیساهای بزرگ اورتدوکس شده بودیم. اما مهم تر از همه این بود که واقعا حس آرامش را در این کشور تجربه کردیم، زمان فوق العاده را در این کشور گذرانده و عاشق پیاده روی در خیابان های سرسبز آلماتی شدیم. قبل از سفر به این کشور در مورد خوب بودن سفرمان دچار تردید شده بودیم اما با گذراندن این 10 روز در قزاقستان، متوجه شدیم که سخت دچار اشتباه شده بودیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1995

به "سفرِی 10 روزه به قزاقستان با پای پیاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرِی 10 روزه به قزاقستان با پای پیاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید