سناتورهای روس: توقیف اموال ونزوئلا در آمریکا، راهزنی آشکار است

به گزارش مجله 90 جعبه، مقامات پارلمانی روسیه تأکید کردند که اقدام آمریکا در توقیف اموال و دارایی های دولت ونزوئلا، راهزنی اقتصادی-مالی، اقدامی مغایر با حقوق بین الملل و ادامه دخالت آشکار واشنگتن در امور داخلی این کشور مستقل است.

سناتورهای روس: توقیف اموال ونزوئلا در آمریکا، راهزنی آشکار است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در تفسیر دستور جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره توقیف کلیه دارایی های دولت ونزوئلا در ایالات متحده، تأکید کرد که چنین اقدامی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل چیزی بیشتر از یک راهزنی بین المللی در عرصه اقتصادی و اقتصادی نیست.

به گفته وی، بدین ترتیب می توان اقدامات آمریکا را دخالت آشکار در امور داخلی کشور مستقل ونزوئلا را ارزیابی کرد. این سناتور یادآور شد توقیف دارایی های رسمی اقدامی برای مقابله با دولت قانونی ونزوئلا و حمایت مستقیم از مخالفان این کشور است.

پیش از این ترامپ دستور مربوط به توقیف کلیه اموال و دارایی های دولت ونزوئلا در ایالات متحده را امضاء کرد. علاوه بر این دولت آمریکا دارایی های جمهوری بولیوی را نیز مسدود کرد. بانک مرکزی این کشور و شرکت نفتی PDVSA تحت این محدودیت ها قرار گرفتند.

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز معتقد است که دستور رئیس جمهوری آمریکا برای توقیف کامل دارایی های دولت ونزوئلا ، مغایر با حقوق بین المللی بوده و این اقدام را باید یک راهزنی و غضب غیرقانونی اموال نامید.

وی گفت: دستور ترامپ درباره توقیف دارایی های دولت ونزوئلا در ایالات متحده یک راهزنی آشکار و غضب غیرقانونی اموال است. واشنگتن بدین ترتیب مانند یک شریک غیرقابل اطمینان عمل نموده که هر زمان ممکن است به هر بهانه ای دست به سرقت اموال سایر کشورها در خاک خود بزند و این مغایر با حقوق بین الملل است.

این مقام دوما اضافه کرد : ایالات متحده به روش های تروریسم اقتصادی و دخالت در امور داخلی سایر کشورها و اعمال فشار بر دولت هایی که مورد رضایت واشنگتن قرار نداشته، با هدف سرنگونی آنها ادامه می دهد.

اسلوتسکی تاکید نمود که نیکولاس مادورو همچنان تنها رئیس جمهوری قانونی و منتخب مردم این کشور است و تغییر قدرت حاکمه در هر کشوری باید تنها به وسیله راه های متمدنانه و با برگزاری انتخابات صورت بگیرد و هرگونه گفت وگو درباره نقض دموکراسی و کوشش برای تغییر قدرت تنها باعث وخامت بیشتر اوضاع در ونزوئلا می گردد، اقدامی که آشکارا از سوی آمریکا دیده می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 150

به "سناتورهای روس: توقیف اموال ونزوئلا در آمریکا، راهزنی آشکار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتورهای روس: توقیف اموال ونزوئلا در آمریکا، راهزنی آشکار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید