شورای نظامی چاد دولت انتقالی تشکیل داد

به گزارش مجله 90 جعبه، شورای نظامی حاکم در چاد یکشنبه از تشکیل دولت انتقالی به ریاست باهیمی باداکیه البرت و متشکل از 40 وزیر اطلاع داد.

شورای نظامی چاد دولت انتقالی تشکیل داد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای نظامی حاکم در چاد با انتشار بیانیه ای گفت: یک دولت انتقالی به ریاست باهیمی باداکیه البرت متشکل از 40 وزیر تشکیل شد، در این کابینه بیشتر وزرای کابینه ادریس دبی، رئیس جمهور سابق در کرسی های خود ابقا شدند و شریف محمد زین به عنوان وزیر خارجه، الشیخ ابن عمر به عنوان وزیر آشتی و تبادل نظر و محمد احمد الحبو به عنوان وزیر دادگستری مشخص شدند.

شورای نظامی چاد قرار بود حکم منع آمد و شدی را که ماه گذشته میلادی پس از کشته شدن ادریس دبی صادر و اعمال شده بود، با تشکیل کابینه موقت لغو کند.

در حکم رسمی منتشر شده از این شورا آمده است: پس از ارزیابی اقداماتی که در سراسر خاک چاد در پیش گرفته شدند و نیز ارزیابی شرایط امنیتی کشور، تصمیم گرفته شد حکم ممنوعیت رفت وآمد اعمال شده از تاریخ دوم آوریل، روز دوم مه لغو گردد.

نیروهای مسلح چاد پیشتر گفتند که ادریس دبی تنها ساعاتی پس از اعلام پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری برای ششمین بار، در اثر شدت جراحات وارده در درگیری ها میان ارتش و بعضی شبه نظامیان در شمال این کشور جان خود را از دست داد.

طبق بیانیه ارتش چاد، یک شورای نظامی به ریاست محمدادریس دبی، پسر رئیس جمهور فقید تشکیل شد تا ظرف 18 ماه انتقال قدرت انجام گردد.

همچنین بر اساس بیانیه ارتش چاد، این شورا بر فرایند تشکیل نهادهای دموکراتیک نظارت داشته و مسؤول برگزاری انتخاباتی شفاف، آزاد و دموکرات در اواخر دوره انتقالی خواهد بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1540

به "شورای نظامی چاد دولت انتقالی تشکیل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای نظامی چاد دولت انتقالی تشکیل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید