صدور هشدار زرد هواشناسی خراسان رضوی

به گزارش مجله 90 جعبه، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و وقوع بارش های رگباری از اواخر وقت امروز خبرداد.

صدور هشدار زرد هواشناسی خراسان رضوی

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای نسبت به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و وقوع بارش های رگباری از اواخر وقت امروز تا روز های میانی هفته آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

بر اساس آنالیز نقشه ها و مدل های هواشناسی از اواخر وقت امروز (پنجشنبه) و با توجه به تغییر فشار هوا، به تدریج بر شدت وزش باد افزوده شده که در روز های آدینه، شنبه و یکشنبه هفته پیش رو در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

پیامد عملکرد این سامانه جوی وزش باد شدید در بعضی نقاط همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا با احتمال بروز خسارت در این مدت پیش بینی شده است.

خراسان رضوی طی روز های شنبه تا سه شنبه هفته پیش رو تحت تاثیر سامانه بارش زا قرار خواهد گرفت، وقوع بارش های رگباری همراه با رعدوبرق در بعضی نقاط بارش تگرگ و آبگرفتگی به همراه کاهش محسوس دما از تاثیرات این سامانه در استان است، بعلاوه وقوع بارش های باران و برف همراه با رعد و برق در بعضی نقاط بارش تگرگ از اواخر وقت روز شنبه تا اوایل وقت روز سه شنبه نیز پیش بینی شده است.

بر طبق اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی در این مدت کاهش 12 تا 14 درجه ای دمای هوا به ویژه برای روز دوشنبه هفته آینده و بعلاوه کاهش 5 تا 7 درجه ای دمای شبانه در منطقه ها مختلف خراسان رضوی پیش بینی شده است که دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی استان در این مدت به صفر درجه می رسد.

بارش برف و باران در نواحی کوهستانی و سردسیر شمالی استان خراسان رضوی در اوایل وقت روز دوشنبه، تشکیل مه و کاهش دید در بیشتر راستا های تردد منطقه ها سردسیر و کوهستانی استان پیش بینی می گردد.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در تردد های جاده ای محور های سردسیر و کوهستانی استان تاکید نمود.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1974

به "صدور هشدار زرد هواشناسی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور هشدار زرد هواشناسی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید