ضربان قلب نامنظم

به گزارش مجله 90 جعبه، ناحیه با شدت بالا: تمرینات با شدت بالا برای افراد بسیار متناسب مانند ورزشکاران معنی شده است. غرق شدن در فعالیت های فیزیکی بسیار شدید یا تمرینات فشرده که در آن ضربان قلب فراتر از 85 % حداکثر ضربان

ضربان قلب نامنظم

مترجم: فریبا نوید

منبع:راسخون

....................

ناحیه با شدت بالا: تمرینات با شدت بالا برای افراد بسیار متناسب مانند ورزشکاران معنی شده است. غرق شدن در فعالیت های فیزیکی بسیار شدید یا تمرینات فشرده که در آن ضربان قلب فراتر از 85 % حداکثر ضربان قلب می باشد، می تواند هم خطر بیماری های قلبی و عروقی و هم ارتوپدی را افزایش دهد. از آنجا که تمرینات شدید، ضربان قلب را افزایش می دهد، توصیه می شود قبل از آغاز برنامه ورزشی، به وسیله سرویس های مراقبت های بهداشتی آنالیز شود. بعلاوه می توانید از محاسبه کننده ضربان قلب برای مقدار گیری افزایش ضربان قلب بهره ببرید. نمودار ارائه شده زیر را آنالیز کنید تا پی ببرید احتیاج به افزایش یا کاهش شدت تمرینات خود دارید یا خیر.

بهبود ضربان قلب

بهبود ضربان قلب، سرعتی که بعد از ورزش ضربان قلب به حالت طبیعی باز می شود را مقدار گیری می نماید. این مسئله سطح تناسب بدن شما را نشان می دهد. برای آنالیز بهبود ضربان قلب:

1- بلافاصله پس از توقف، ضربان قلب خود را چک کنید

2- بعد از دو دقیقه ضربان قلب خود را چک کنید

برای به دست آوردن بهبود ضربان قلب، ضربان قلبی که بلافاصله پس از توقف به دست آوردید را از ضربان قلبی که بعد از دو دقیقه به دست آوردید تفریق کنید. اگر به تفاوت بسیار قابل توجهی دست پیدا کردید، پس قلب شما سالم است و از تناسب بدن برخوردار هستید.

ضربان قلب نامنظم

ضربان قلب پایین یا برادی کاردی: ضربان قلب پایین که در بزرگسالان کمتر از شصت می باشد معمولاً در ورزشکاران و متخصصان ورزشی دیده می شود. با این حال، در موارد خاصی ضربان قلب پایین که به اسم برادی کاردی شناخته می شود، می تواند نشانه مسائل اساسی برای سلامتی باشد. بیماری عروق کرونر، عفونت دریچه های قلب از جمله میوکاردیت و اندوکاردیت، عدم تعادل الکترولیت، سطوح پایین تیروئید و بعضی داروها مانند مسدود کننده های بتا، می توانند موجب کاهش ضربان قلب گردند. این موارد به سرگیجه، غش، مشکل در تنفس، درد قفسه سینه و اشکال در تمرکز منجر می شوند.

ضربان قلب بالا یا تاکی کاردی: ضربان قلب نامنظم یا سریع زمانی رخ می دهد که ضربان قلب بیشتر از 100 ضربه در دقیقه باشد. بیماری های عروق کرونر، نارسایی قلبی، مسائل عضله قلب، بیماری های ریوی، عدم تعادل الکترولیت، استرس عاطفی و فشار خون بالا، بعضی از علل شایع در ضربان قلب بالا می باشند. ضربان قلب بالا می تواند به احساس سبکی سر، غش، ضعف و لرزش در قفسه سینه منجر شود. ضربان قلب بالا، می توانـد نشان دهنده حملات قلبی، بیماری های مزمن ریوی، نقص مادرزادی قلب یا شرایط خاص قلبی هم باشد.

نمودار ضربان قلب، روشی بسیار عالی در تشخیص سطح تناسب بدن و شرایط سلامت عمومی شما می باشد. با این حال، اگر ضربان قلب نامنظم همرا با علائم مرتبط با آن دارید، بهتر است سریعاً با پزشک مشورت کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1754

به "ضربان قلب نامنظم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربان قلب نامنظم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید