گلاره ناظمی: بابت تمام سختی ها به خودم خسته نباشید می گویم

به گزارش مجله 90 جعبه، داور بین المللی ایران پس از تاریخ سازی و قضاوت در فینال جام جهانی می گوید: سختی های زیادی کشیدم و بابت آنها به خودم خسته نباشید می گویم.

گلاره ناظمی: بابت تمام سختی ها به خودم خسته نباشید می گویم

به گزارش خبرنگاران، جام جهانی فوتسال با قهرمانی پرتغال به سرانجام رسید، اما با اتفاقی تاریخی برای ایران همراه بود؛ گلاره ناظمی داور بین المللی ایران پس از قضاوت های خوبی که در این مسابقات داشت به عنوان داور وقت نگه دار در کوبل داوری فینال نهاده شد و اولین داور ایرانی بود که در فینال جام جهانی به قضاوت پرداخت.

ناظمی در گفت وگو با خبرنگاران به حضور در جام جهانی و قضاوت در این مسابقات اشاره و بیان نمود: جام جهانی برای داوران و تیم ها همواره از نظر سطح مسابقات،تیم ها و قضاوت ها نهایت برگزاری است. این مسابقات همواره برای داورانی که به آن راه پیدا ننموده اند به هدف بزرگی تبدیل می گردد و وقتی تعریف کسانی که آن را تجربه نموده اند، می شنوی برایت انگیزه ایجاد می گردد. زمانی هم که با آن شرایط آشنا می شوی، جهانیی متفاوت با آنچه تا به حال تجربه نموده ای را می بینی. حس خوب و شرایط متفاوت آن باعث می گردد که متوجه تفاوت جام جهانی با سایر مسابقات شوی.

او اضافه نمود: خوشبختانه از روز افتتاحیه مسابقات شانس حضور در تیم داوری را داشتم. یکی از اتفاقات خوب زمان افتتاحیه هم این بود که خانم فاطما سامورا دبیر کل فیفا از من دعوت کرد و شخصا بابت حضور در این مسابقات به من تبریک گفت. شاید علت آن پوشش متفاوتم با سایر داوران زن بود. به هر حال برایش جذابیت داشت با من صحبت کند که در این عرصه چند سال حضور دارم و چقدر کوشش نموده ام. در سرانجام این گپ محبت آمیز از من تقدیر و تشکر کرد که توانستم در اولین حضور داوران زن در جام جهانی به هدفم برسم و شانس قضاوت در این رویداد را داشته باشم. در جریان مسابقات هم تمام کوششم را کردم تا چیزی که طی سال های قضاوتم به دست آورده بودم، روی کارم متمرکز کنم و در نهایت به فینال برسم.

صدا تپش قلبم را شنیدم

ناظمی در پاسخ به این سوال که از ابتدای مسابقات فکر می کرد که بتواند در فینال قضاوت کند؟ گفت: فرایند مسابقات جام جهانی به این صورت است که از یک مرحله ای به بعد تعداد داوران به علت تعداد کم مسابقات، کاهش پیدا می نماید. اصلا نمی دانستم قرار است تا سرانجام مسابقات بمانم یا نه، تا اینکه اسامی اعلام شد و من و آقای محرابی افشار تا سرانجام مسابقات ماندگار شدیم. در بازی های به جای مانده هر کسی ممکن بود جزو داوران رده بندی، نیمه نهایی و فینال باشد. قابل پیش بینی نبود اما همان روزی که اسامی را اعلام کردند و فهمیدم جزو داوران به جای مانده تا سرانجام مسابقات هستیم، برایم جای شکر داشت اما همواره حضور در فینال هدفم بود و تمام کوششم را کردم. فکر نمی کردم اما هر چه پیش رفت خیلی امیدوارتر شدم که می توانم جزو داوران فینال یا رده بندی باشم.

او در خصوص حس و حال خود بعد از دریافت ابلاغ قضاوت در فینال گفت: روزی که کولینا ابلاغ ها را اعلام می کرد، صدای تپش قلبم را می شنیدم که قرار است چه اتفاقی رقم بخورد. خدا را شاکرم که برترین رخ داد. حس و حال آن لحظه قابل وصف نیست چون رسیدن به آرزوهایم، خیلی هیجان انگیز بود و برای اولین بار ضربان قلبم را می شنیدم.

در فینال استرس داشتم

این داور بین المللی به شرایط مسابقه فینال اشاره نمود و گفت: قطعا نهاده شدن در چنین مسابقه بزرگی که همه جهان آن را دیدن می نمایند، استرس داشت. 20 سال سابقه قضاوت دارم اما انگار همه آن ها یک طرف و فینال جام جهانی طرف دیگر قرار داشت. بنابراین استرس داشتم که طبیعی هم بود اما تمام کوششم را کردم که وظیفه ام را به برترین نحو انجام دهم و برترین خودم باشم.

نگاه فیفا به داوران زن و مرد یکسان بود

او در خصوص بازخوردهایی که پس از فینال داشت، بیان نمود: شرمسار مردم شدم چون دوست داشتم جواب تک به تک کسانی که لطف داشتند را بدهم. خیلی پیغام های پر از عشق و محبتی داشتم. خیلی کوشش نموده و شاید من هم توانسته بودم سهم کوچکی در خوشحالی مردم داشته باشم. این برای من خیلی لذت بخش بود، فکر نمی کردم چنین کاری بکنم و حضورم در مسابقات باعث خوشحالی مردم گردد. شاید پیش از این و در دیگر مسابقات، افراد حاضر در ورزش پیغام می دادند اما این بار همه و در هر قشری به من لطف داشتند که خیلی باعث قوت قلب و خوشحالی ام شد.

او در ادامه اضافه نمود: ما از بین تعداد 76 داور که کاندیدای قضاوت در جام جهانی بودند، پس از آزمون های متعدد انتخاب شدیم و برخورد مسئولان فیفا از روز اول با داوران زن و مرد یکسان بود. در واقع همه شرایط یکسانی داشتیم و قرار بود کوشش کنیم تا در کنار لذت از بازی ها، برترین عملکرد خود را هم داشته باشیم. شاید چون اولین حضور زنان در جام جهانی بود بازخورد خوبی از سوی تیم ها داشتیم اما در نهایت هیچ فرقی بین زن و مرد وجود نداشت و عملکرد مهم بود.

به خودم خسته نباشید می گویم

ناظمی حضور در فینال جام جهانی را نهایت خواسته خود از داوری ندانست و بیان نمود: هر جهتی در ابتدا سختی های مضاعف دارد، اما وقتی چند نفر از آن عبور نمایند، هموار تر می گردد. دوست دارم این جهتی که برای اولین بار باز نموده ام، ادامه دار باشد. تا زمانی که از داوری لذت ببرم و شرایطش مهیا باشد، قضاوت می کنم و بعد از آن هم در کنار داوران جوان خواهم بود تا در حد توان یاری کنم که این جهت و راه ادامه دار باشد و در تمام مسابقات جام جهانی نماینده خانم داشته باشیم.

او در ادامه گفت: بابت تمام سختی هایی که کشیده ام به خودم خسته نباشید می گویم و این شاید تنها جمله ای باشد که بتوانم در مود خودم بگویم چون می دانم چه جهتی را طی نموده ام و از ابتدا کنار خودم بوده ام، اگر روی شانه خودم بزنم به خودم خسته نباشید می گویم.

ناظمی در سرانجام گفت: خیلی از مردم تشکر می کنم که لطف داشتند و شاید نتوانستم جوابگوی تک به تکشان باشم و بعلاوه از رسانه ها تشکر دارم که حضور و حمایت شان باعث شد تا این اتفاق به شکلی زیبا دیده و شناخته گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1773

به "گلاره ناظمی: بابت تمام سختی ها به خودم خسته نباشید می گویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلاره ناظمی: بابت تمام سختی ها به خودم خسته نباشید می گویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید