طراحی سریع تر و ارزان تر صفحات خورشیدی با هوش مصنوعی

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک اسکپلوریست، فراوری صفحات خورشیدی به روش های سنتی بسیار هزینه بر است و بهره وری هر یک از این صفحات نیز معمولا از 30 درصد فراتر نمی رود. اما استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی می تواند این فرایند را تغییر دهد.

طراحی سریع تر و ارزان تر صفحات خورشیدی با هوش مصنوعی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از الگوریتم های مذکور برای فراوری صفحات خورشیدی منجر به ابداع نرم افزاری شده که با آنالیز ساختارهای نازک ارگانیک سلول های خورشیدی بهترین پیشنهاد را برای چینش آنها در کنار یکدیگر به منظور ارتقای عملکرد ارائه می دهد. نتیجه استفاده از نرم افزار یادشده افزایش سرعت و کاهش هزینه طراحی سلول های خورشیدی بدون احتیاج به دخالت انسان است.

در واقع این نرم افزار به مهندسان یاری می نماید تا مرحله سخت و خسته نماینده طراحی ساختار سلول های خورشیدی را پشت سر بگذارند و این کار را به ماشین های هوشمند واگذار نمایند.

هوشمندسازی فرایند طراحی سلول های خورشیدی با اعطای بودجه دو میلیون دلاری وزارت انرژی آمریکا ظرف مدت دو سال اجرا شده است. این وزارتخانه در مجموع 15 میلیون دلار بودجه به اجرای ده ها طرح به منظور تسریع در جهت استفاده از منابع انرژی خلاقانه اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 510

به "طراحی سریع تر و ارزان تر صفحات خورشیدی با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سریع تر و ارزان تر صفحات خورشیدی با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید