طرز تهیه خامه کیک بدون خامه به سبک قنادی

به گزارش مجله 90 جعبه، خامه کیک نه تنها به کیک زیبایی و جلوه خاصی می دهد بلکه طعم آن را هم فوق العاده می نماید. مهم نیست شما خامه را در تزئین کیک ساده اسفنجی به کار می برید یا در لایه های میانی کیک هویج استفاده می کنید. طعم بی نظیر آن هیچ گاه از خاطرتان نخواهد رفت. خامه کیک با روش های مختلفی درست می گردد که در مطالب قبلی طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه را به شما آموزش داده ایم حال در این مطلب طرز تهیه خامه کیک بدون خامه را به سبک قنادی ها خواهیم گفت، همراه ما باشد.

طرز تهیه خامه کیک بدون خامه به سبک قنادی

مواد لازم برای تهیه خامه کیک بدون خامه

  • کره 75 گرم
  • شیر پرچرب یک فنجان
  • پودر قند یک سوم فنجان
  • وانیل یک قاشق چای خوری

طرز تهیه خامه کیک بدون خامه

1. کره را آماده کنید

شما در اولین مرحله از طرز تهیه خامه کیک بدون خامه احتیاج به یک فنجان شیر پرچرب دارید. شیر را از قبل داخل فنجان بریزید و برای 15 دقیقه در یخچال بگذارید. در ادامه کره را در تابه انداخته و روی حرات پایین بگذارید. دو دقیقه برای آب شدن آن ها در تابه کافی است. شما باید در آخر کار تکه های نرمی از کره را در تابه ببینید. در کتاب کاله دستور دیگری از طرز تهیه خامه کیک با شیر تصویری بیان شده است که از آن هم برای کیک هایتان می توانید بهره ببرید.

2. شیر را اضافه کنید

در حالی که کره را مدام هم می زنید شیر را به تدریج اضافه کنید تا دومین مرحله از طرز تهیه خامه کیک بدون خامه را پیش ببرید. به صورت تقریبی باید چهار تا پنج دقیقه زمان بگذارید تا مخلوط یک دست و کرمی رنگ گردد. بعد از مخلوط شدن و تماشا بافت کرمی، هم زدن را تمام کنید چراکه هم زدن زیاد منجر به جداسازی بافت شیر و کره می گردد. طرز تهیه خامه کیک با نشاسته را هم برای فراستینگ کیک هایتان امتحان کنید.

3. مخلوط را با هم زن بزنید

در این مرحله از تهیه خامه کیک برای تبدیل خامه غلیظ به خامه فرم گرفته باید پودر قند و وانیل را به مخلوط اضافه کنید. آن ها را مجدد برای دو دقیقه با یکدیگر ترکیب کنید. مخلوط را باید به مدت 8 تا 10 دقیقه با هم زن برقی یا دستی کامل بزنید. اگر در حین هم زدن متوجه شدید که مخلوط تان حالت مایع دارد باید آن را برای پنج دقیقه در یخچال بگذارید. سپس دوباره به هم زدن ادامه دهید. آن را تا جایی ادامه دهید که بافت خامه سفت گردد. این نکته را در تهیه خامه به یاد داشته باشید که با این روش حجم خامه کیک تان دوبرابر نمی گردد و تنها کمی متراکم تر خواهد شد. حال که خامه تان آماده است آن را می توانید سریع در تزئین کیک اسفنجی خامه ای به کار ببرید.

خامه کیک را بدون خامه به سبک قنادی ها برای فراستینگ کیک هایتان در منزل آماده کنید.

نکات تکمیلی تهیه خامه کیک بدون خامه

تهیه خامه کیک از آسان ترین کارها در دنیای شیرینی پزی محسوب می گردد با این حال علاوه بر موارد گفته شده در بالا احتیاج است نکات دیگری را هم رعایت کنید.

علت سرد بودن شیر

شیر مورد احتیاج برای تهیه خامه کیک را باید حداقل 15 دقیقه در فریزر قرار بگیرد چوناضافه شدن شیر سرد در تابه، به ذوب شدن کره و ترکیب شدن آن با دیگر مواد سرعت می دهد.

از شیر پرچرب در تهیه خامه بهره ببرید تا راحت تر با کره ترکیب گردد. ترکیب کره با شیر پرچرب به بافت بهتر خامه تان یاری خواهد نمود. پیشنهاد ما به شما امتحان کردن طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ برای لایه های میانی کیک های اسفنجی تان است.

ابزار تهیه خامه

در تهیه خامه با هر مواد اولیه ای احتیاج است که تمامی وسایل تان سرد باشد. برترین کار این است که کاسه هم زن را برای 10 دقیقه در فریزر بگذارید تا کامل سرد گردد. با این کار خامه دیگر در حین هم زدن سرمای خود را از دست نخواهد داد و شل نمی گردد. از سویی دیگر خامه ای غلیظ برای فراستینگ کیک تان خواهید داشت.

نکته بعدی آن که برای تهیه خامه فرم گرفته احتیاجی به استفاده از هم زن برقی نیست و شما از هم زن دستی هم می توانید بهره ببرید. فقط بهتر است برای آن که خامه بهتری داشته باشید مواد را از پایین به بالا مخلوط کنید تا کامل یک دست شوند.

استفاده از پودر قند

پودر قند را در دنیای شیرینی پزی به عنوان غلیظ کننده می شناسند که شما هم برای غلظت خامه کیک تان می توانید از آن بهره ببرید. اگر طعم آن را برای خامه تان بسیار شیرین می دانید می توانید پودر قند را با نشاسته ذرت جایگزین یا ترکیبی از هر دو را بهره ببرید. گاهی پودر ژلاتین هم به جای غلیظ کننده در طرز تهیه خامه کیک می توانید به کار ببرد. خامه شکلاتی برای روکش کیک یکی دیگر از فراستینگ های خوشمزه در دنیای شیرینی پزی است که می توانید در طرز تهیه آن را در کتاب کاله بخوانید.

مراحل غلیظ شدن

خامه در 2 تا 3 دقیقه اول هم زدن غلیظ و به اوج نرمی خود می رسد. در ابتدا آغاز به کف کردن نموده و به تدریج غلیظ می گردد. به مراحلی که خامه کیک از نرمی تا سفت شدن طی می نماید توجه داشته باشید تا هر زمان که به غلظت دلخواهتان رسید، هم زدن را متوقف کنید. اگر طعم کاکائو را دوست دارید می توانید طرز تهیه خامه شکلاتی خانگی را هم برای کیک هایتان امتحان کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2203

به "طرز تهیه خامه کیک بدون خامه به سبک قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خامه کیک بدون خامه به سبک قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید