عربستان به دنبال راهی برای خروج از جنگ یمن است

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران، سناتور کریس مورفی با انتشار چند پیغام در توئیتر، به اقدام جدید ریاض برای برقراری آتش بس در یمن واکنش نشان داد و نوشت: در روز آدینه یمن نخستین مورد کووید -19 را تأیید کرد. این مساله بسیار خطرناک است چرا که نیمی از نظام مراقبت بهداشتی این کشور در اثر جنگ ویران شده است و در هرجایی سوء تغذیه وجود دارد.

عربستان به دنبال راهی برای خروج از جنگ یمن است

وی بدون اشاره به جنایات عربستان سعودی در جنگ یمن طی سالهای گذشته تا به امروز اضافه نمود: خبر خوب این است که عربستان سعودی آتش بس سراسری بیان نمود که از روز پنج شنبه اجرایی شد.

مورفی در ادامه نوشت: عربستان پس از آنکه سال ها مانع گفتگوهای صلح می شد، به نظر می رسد سعودی ها سرانجام به راهی برای خروج می نگرند.

لازم به ذکر است عربستان سعودی این روزها با ارائه یک طرح آتش بس موقت به مدت دو هفته کوشش می نماید تا توپ را در زمین انصارالله یمن انداخته و به بهانه های مختلف از جمله ادعای دغدغه های بشردوستانه در سایه گسترش ویروس کرونا اهداف دیگری را دنبال کند.

عربستان سعودی و مزدوران ائتلاف متجاوز که این روزها در شرایط ضعف به سر می برند کوشش دارند تا با یک آتش بس دو هفته ای قوای خود را تجدید نموده و مجدداً حملات خود را از سر بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 841

به "عربستان به دنبال راهی برای خروج از جنگ یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان به دنبال راهی برای خروج از جنگ یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید