عکس ، قضات زن کویتی برای نخستین بار آغاز به کار کردند

به گزارش مجله 90 جعبه، هشت زن کویتی به عنوان نخستین قضات زن در تاریخ کویت در برابر رییس شورای عالی قضایی این کشور سوگند خورده و رسما کار خود را آغاز کردند.

عکس ، قضات زن کویتی برای نخستین بار آغاز به کار کردند

به گزارش خبرنگاران، ایرنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی نوشت: خبرگزاری کویت بیان نمود معین هشت قاضی زن بخشی از فرایند جذب 54 قاضی و در قالب تدابیر کویت برای طرح بومی گزینی قضات اجرا شده است.

قاضی یوسف المطاوعه رییس شورای عالی قضایی، رییس دادگاه قانون اساسی و دادگاه استیناف با اشاره به این که عملکرد قضات زن ارزیابی خواهی شد، بر نقش قضات جدید برای موفقیت آمیز بودن این تجربه تأکید کرد.

انتصاب قضات زن در کویت 6 سال پس از پذیرش 20 زن حقوقدان برای فعالیت در دادستانی کل کویت صورت می گیرد.

لولوه الملا رییس انجمن فرهنگی و اجتماعی زنان کویت گفت که انتصاب زنان در دادگستری خواسته ای است که سال ها پیش توسط انجمن زنان کویت مطرح شد.

شورای عالی قضایی کویت 17 تیرماه برای اولین بار در تاریخ این کشور هشت قاضی زن را معین کرد تا از سپتامبر (شهریور) آغاز به کار کنند.

این انتصاب در جریان نشست شورای عالی قضایی کویت انجام گرفت که نهادی وابسته به اداره امور قضایی این کشور است.

ضرار العسعوسی دادستان کل کویت 30 ژوئن 2020 (10 تیرماه 99) حکم ترفیع هشت وکیل زن به مقام قضاوت، چهار وکیل دادستانی مرد و ترفیع 42 تن دیگر را در پست هایی قضایی صادر کرد.

فعالان در شبکه های اجتماعی آن زمان به این حکم العسعوسی واکنش نشان داده و آن را گامی تاریخی خوانده بودند.

به گفته کارشناسان امور قضایی، این حکم غیرمنتظره نبوده چراکه در واقع تغییر واقعی از سال 2014 آغاز شد زمانی که برای اولین بار به یک زن اجازه داده شد در آزمون معین کننده دادستانی شرکت کند.

زنان در کویت در می سال 2005 حق نامزدی برای انتخابات مجلس این کشور را به دست آوردند، در ژوئن همان سال نیز معصومه مبارک به عنوان اولین وزیر زن تاریخ کویت منصوب شد و سال 2009 نیز چهار زن کویتی توانستند برای نخستین بار کرسی کنندگی مجلس را به دست آورند.

مجلس کویت همچنین سال 1973 برای نخستین بار به زنان حق رأی داد و نخستین سفیر زن کویت نیز سال 1993 میلادی منصوب شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1110

به "عکس ، قضات زن کویتی برای نخستین بار آغاز به کار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، قضات زن کویتی برای نخستین بار آغاز به کار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید