فرار از ازدحام گردشگران در پوکت با چند راه حل ساده

به گزارش مجله 90 جعبه، پوکت یک مقصد گردشگری شلوغ و محبوب در تایلند است. با چند راه چاره می توانید سفری آرام تر در پوکت داشته باشید.

فرار از ازدحام گردشگران در پوکت با چند راه حل ساده

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

پوکت در جنوب تایلند قرار گرفته است و بزرگ ترین جزیره این کشور محسوب می گردد. از اینرو، سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر جهان خود را به سواحل این جزیره زیبا می رسانند. این جزیره با چنین آمار گردشگری جزو مقصدهای گردشگری بسیار شلوغ است. از این رو غرق شدن در فرهنگ بومی تایلندی یا لذت بردن از چشم اندازها و مناظر زیبای این جزیره در چنین شرایطی به سختی امکان پذیر است.

تور تایلند فرصت خوبی برای سفر به این جزیره دیدنی است. با یاری خبرنگاران می توانید بهترین و ارزان ترین تور تایلند را برای سفر بعدی خود خریداری کنید.

با وجود شلوغی زیاد و ازدحام گردشگران در این جزیره تایلند، امیدتان را برای سفر به پوکت و لذت بردن از سفری آرام با تجربه ای خاص و جذاب، از دست ندهید. چند روش وجود دارد که با یاری آن می توانید از ازدحام و شلوغی پوکت فصله بگیرید و این جزیره را در شرایطی خلوت تر، آرام تر و اصیل تر تجربه کنید.

اجتناب از سفر در های سیزن

های سیزن یا فصل شلوغ گردشگری، فصلی است که تعداد گردشگران یک مقصد به بیشترین مقدار خود می رسد. پوکت تقریبا در تمام طول سال، یک مقصد گردشگری محبوب است، ولی در بعضی از فصل ها و ماه ها، به شکل قابل توجهی بسیار شلوغ تر است. وقتی هوا رو به سردی می رود، یعنی در ماه های نوامبر تا مارس، بسیاری از کسانی که در نواحی سردتر زندگی می نمایند، جهت سفر خود را به سمت تایلند انتخاب می نمایند تا از سواحل گرم و آفتابی آن لذت ببرند. در واقع سرمای محل زندگی خود را با سفر به تایلند و شن، ساحل، دریا و آفتاب پوکت جایگزین می نمایند.

به همین دلیل این ماه ها شلوغ ترین ماه های سال برای سفر به پوکت است و علاوه بر شلوغی، از نظر هزینه های سفر هم گران ترین زمان برای سفر به پوکت محسوب می گردد. بنابراین، با در نظر داشتن این نکته، اگر قصد دارید سفری آرام و خلوت و دور از هجوم گردشگران داشته باشید، ماه های مه تا اکتبر را برای سفر انتخاب کنید. این زمان فصل خلوت گردشگری در پوکت است. دمای هوا کمی نسبت به فصل شلوغ گردشگری، کاهش پیدا می نماید، ولی به اندازه کافی گرم است تا از سفرتان لذت ببرید. دمای هوا در این فصل معمولا حدود 30 درجه است.

در این فصل این احتمال وجود دارد که بارش باران، برنامه های سفرتان را به هم بریزد، ولی باز هم بیشتر اوقات، هوا روشن و آفتابی است. احتمال بارش باران، قیمتی است که بسیاری از گردشگران می پردازند تا سواحل پوکت را در شرایطی بسیار خلوت تر تجربه نمایند. علاوه بر این، در این فصل سفر کردن مزایای دیگری هم دارد. از جمله اینکه هزینه سفر، نرخ هتل ها و قیمت غذای رستوران ها نسبت به فصل شلوغ سال، بسیار کاهش پیدا می نماید، در نتیجه، سفری ارزان تر را تجربه خواهید کرد.

سحرخیز بودن

در سراسر تایلند، زود بیدار شدن بهترین فرصت است که از جاذبه ها در خلوتی کامل لذت ببرید و عکس هایی بدون مزاحم بگیرید! این مورد در پوکت هم وجود دارد. بسیاری از جاذبه های گردشگری مهم مانند تندیس بزرگ بودا، هر چقدر که از ابتدای صبح فاصله بگیرید، ازدحام گردشگران بیشتر می گردد؛ ولی اگر صبح زودتر بیدار شوید و خودتان را به این جاذبه برسانید، می توانید از شکوه و زیبایی آن در خلوت و آرامش و تنهایی لذت ببرید.

صبح زود بیدار شدن، در تایلند مزایای دیگری هم دارد. در معرض گرمای شدید ظهر قرار نمی گیرید و با آرامش و راحتی بیشتری به گشت وگذار می پردازید. ضمن اینکه می توانید زندگی اهالی بومی را از نزدیک ببینید؛ زندگی واقعی ساکنان این جزیره به دور از هیاهوی گردشگران.

این توصیه برای کسانی که قصد دارند از سواحل یا جزایر بازدید نمایند هم قابل اجرا است و فقط مخصوص جاذبه های گردشگری مذهبی و فرهنگی نیست. سوار شدن قایق در صبح زود، به شما اطمینان می دهد که در محیطی آرام تر از این بهشت استوایی لذت می برید. وقتی جمعیت گردشگران کم کم بیدار می شوند و از هتل بیرون می زنند، شما برگشته اید و وقت زیادی برای انجام کارهای دیگر دارید.

فرار از سواحل توریستی

بعضی از سواحل در پوکت شهرت زیادی دارند، ولی معمولا تله های توریستی محسوب می شوند. این مکان ها اغلب به دلیل تبلیغات و امکانات رفاهی-توریستی اغلب شلوغ هستند، ولی به لحاظ زیبایی های طبیعی، حرفی برای گفتن ندارند. برای نمونه، ساحل پاتونگ یکی از این سواحل است که در آن به سختی می توانید جای مناسبی برای استراحت و لذت بردن از ساحل پیدا کنید.

در ساحلی که شلوغ و پر از رفت و آمد است، صدای موسیقی قطع نمی گردد و مردم با سروصدای زیاد دنبال تفریحات دریایی و ساحلی هستند، نمی توانید به راحتی استراحت کنید و از سفر لذت ببرید. البته در پوکت سواحل دیگری هم وجود دارند که بسیار آرام تر و زیباتری هستند و در آن ها می توانید یک ساحل واقعی استوایی را در آرامش کامل تجربه کنید.

این سواحل لزوما دور از دسترس نیستند. بریا مثال، ساحل آزادی بسیار زیبا است، محیط خوبی دارد و به راحتی قابل دسترس است. گاهی با ده دقیقه سفر کوتاه و ارزان با قایق می توانید خودتان را با ساحلی خلوت و آرام برسانید. مطمئن باشید که کمی دورتر رفتن و هزینه کردن، ارزشش را خواهد داشت. در این سواحل خلوت همان تایلندی را که در تصورات خود انتظار داشتید، خواهید دید. سواحل شنی زیبا، در کنار آب های لاجوردی و پس زمینه ای از صخره های پوشیده از پوشش گیاهی سرسبز.

کنار زدن گردشگران برای دیدن جهانی زیر آب

پوکت فرصتی عالی برای این است که غواصی را یاد بگیرید و مدرک آن را دریافت کنید. علاوه بر این، با این تفریح جذاب و به یادماندنی می توانید از انبوه جمعیت گردشگران فاصله بگیرید. هیچ چیزی لذت بخش تر و آرامش بخش تر از این نیست که وارد جهانی دیگری شوید. زیر موج های دریای بیکران که جهانی رنگارنگ و باشکوهی منتظر شما است.

شنا با کوسه ماهی ها و لاک پشت های دریایی و تماشای مرجان های رنگارنگ به دور از هرگونه سروصدای مردم و گریه نوزادان، تجربه ای است که در سفر به پوکت نباید از دست بدهید. در پوکت فرصت های زیادی برای غواصی وجود دارد که سفر شما را به متفاوت ترین سفر زندگی تان تبدیل می نماید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 283

به "فرار از ازدحام گردشگران در پوکت با چند راه حل ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار از ازدحام گردشگران در پوکت با چند راه حل ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید