فروش اکانت توییتر، 6 میلیون تومان! ، کانال تلگرام 15 میلیون!

به گزارش مجله 90 جعبه، خرید و فروش صفحه و اکانت در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها رواج یافته و قیمت ها نیز متنوع است؛ حتی در برخی موارد به 15 میلیون تومان هم می رسد، اما کارشناسان معتقدند خرید صفحه و اکانت، تضمینی برای موفقیت کسب و کار ها و برندسازی نیست.

فروش اکانت توییتر، 6 میلیون تومان! ، کانال تلگرام 15 میلیون!

به گزارش تجارت نیوز، در حالی که خرید و فروش عضو، دنبال کننده و بازدیدکننده در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها ممنوع است، هنوز هم وب فارسی زبان پر است از تبلیغات چنین خرید و فروش هایی.

حالا مدتی است که ماجرا از این هم فراتر رفته است و کار به خرید و فروش اکانت و صفحه هم رسیده است؛ این مورد البته در مورد اینستاگرام و تلگرام سابقه طولانی تری دارد، اما در مورد توئیتر یا یوتیوب کمی جدیدتر است.

سایت هایی هستند که می توان آگهی فروش اکانت در شبکه های مختلف اجتماعی را در آن ها ثبت کرد. برخی از آن ها تبلیغات هم برای اکانت انجام می دهند تا خریدار برای آن ها پیدا گردد؛ در واقع به عنوان واسطه ای بین خریدار و فروشنده عمل می کنند و مدعی هستند که انتقال پول و تحویل اکانت یا صفحه را تضمین می کنند.

توئیتر؛ از 500 هزار تا 6 میلیون تومان

اکنون علاوه بر کسب و کارها، برای برخی از کاربران معمولی توئیتر هم قدمت حضور در این شبکه اجتماعی اهمیت یافته و همین موضوع بازار خرید و فروش اکانت را داغ کرده است. برخی کاربران توئیتر نوشته اند که قیمت ها به پنج میلیون تومان هم می رسد.

در دیوار و شیپور هم آگهی در این زمینه هست؛ به ویژه اولی. برخی آگهی ها بر تاریخ ایجاد اکانت تاکید کرده اند و برخی بر تعداد دنبال کنندگان آن. برخی هم نوشته اند که اکانت از زمان ایجاد بدون استفاده بوده است یا از اصطلاح اکانت صفر برای آن ها بهره گرفته اند.

قیمت ها بسیار متفاوت است؛ برای مثال اکانتی که سال 2013 ایجاد شده چهار میلیون تومان و مورد دیگری که به سال 2010 بر می گردد، سه میلیون تومان به فروش می رسد.

فروشنده دیگری نوشته است که اکانت توییتر با 10 هزار فالور را که از 2018 آغاز به کار کرده است، سه میلیون و پانصد هزار تومان می فروشد.

در این میان، قیمت های 500 یا 600 هزار تومانی یا یک میلیون و 500 هزار تومانی هم پیدا می گردد.

اما در یک مورد فردی اکانتی را که ادعا می کند از نخستین اکانت های توییتر فارسی بوده است را، شش میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری کرده است.

اینستاگرام؛ اعتراف به وجود دنبال کننده فیک

قیمت صفحه های اینستاگرامی به تعداد دنبال کننده آن ها بستگی دارد. البته متعیر های دیگری، چون تعداد لایک و استوری هم در این میان موثر است.

قیمت هم متنوع است؛ برای مثال در برخی سایت ها هم قیمت های 400 تا 500 هزار تومانی برای صفحه هایی با 40 تا 43 هزار دنبال کننده پیدا می گردد؛ هم پیشنهاد 550 هزار تومانی برای صفحه ای با شش هزار دنبال کننده.

در برخی سایت ها هم مبالغ پایین تر است و بسته به تعداد دنبال کننده می توان صفحاتی را با قیمت های 40 هزار تومانی تا حدود 130 هزار تومان را پیدا کرد.

قیمت ها در برخی پلتفرم های انتشار آگهی بالاتر است؛ برای مثال 700 هزار تومان برای صفحه ای با بیش از 14 هزار دنبال کننده یا دو میلیون تومان برای صفحه ای که 120 هزار دنبال کننده دارد. دومی اشاره کرده است که برخی دنبال کننده ها فیک هستند و امکان ریزش وجود دارد.

در خود اینستاگرام هم صفحه هایی برای فروش خرید و فروش وجود دارد. برخی از آن ها نوشته اند که هم صفحاتی را با دنبال کننده واقعی می فروشند و هم جعلی. پرداخت از طریق درگاه شاپرک انجام می گردد.

تلگرام؛ از 70 هزار تا 15 میلیون تومان

در مورد کانال های تلگرامی هم قیمت های متفاوتی پیشنهاد می گردد. برای مثال در برخی سایت ها، پیشنهاداتی از حدود 30 هزار تومان برای کانالی با هزار عضو وجود دارد تا 130 هزار تومان برای 100 هزار عضو.

اما در سایت های انتشار آگهی، فردی کانالی به 66 هزار عضو را 300 هزار تومان می فروشد و فرد دیگری کانالی با 160 هزار عضو را 15 میلیون تومان.

کانال هایی با قیمت های 100 هزار تومان و کمتر هم پیشنهاد شده اند که کمتر از 10 هزار عضو دارند.

یوتیوب؛ رواج کمتری دارد

فروش کانال یوتیوب هر چند در دنیا چند سالی است که رواج دارد و گاهی با قیمت های میلیون دلاری هم به فروش می رسد (زومیت)، اما در وب ایرانی پیشنهادات کمتری به نسبت سه مورد قبل برای آن وجود دارد.

در یک مورد، کانال یوتیوب با 210 سابسکرایب به قیمت 750 هزار تومان به فروش می رسد.

برخی افراد نیز در تلگرام آگهی می دهند که کانال یوتیوب افراد را با مثلا بیش از هزار عضو، با قیمت توافقی خریداری می کنند.

ریسک ریزش اعضا وجود دارد.

اما آیا خرید و فروش صفحه و اکانت می تواند به کسب و کار ها در اهداف تبلیغاتی آن ها کمک کند؟ کیوان نقره کار، کارشناس فناوری اطلاعات معتقد است، اگر محتوای صفحه و اکانت خریداری شده با نوع کسب و کار هماهنگ نباشد در مخاطب دلزدگی ایجاد می کند.

او تاکید می کنند: تعداد اعضا و دنبال کنندگان ماندگار نیستند و امکان ریزش اعضا وجود دارد؛ افراد با پرداخت مبالغ گاه بالا، صفحه یا اکانتی را خریداری، اما در نهایت ضرر می کنند. حتی اگر محتوا شباهت داشته باشد، حفظ کیفیت مهم تر است.

برای برندسازی مفید نیست

حسین وحدانی مشاور و استراتژیست بازاریابی محتوا نیز معتقد است: برای کسی که به دنبال ایجاد کسب و کاری ماندگار نیست، ممکن است راه چاره خوبی باشد، اما در کل حس خوبی را در دنبال کنندگان ایجاد نمی کند.

به گفته او، اگر موضوع صفحه چندان بی ارتباط با حوزه فعالیت کسب و کار نباشد، می تواند در کوتاه مدت مفید باشد؛ اما اگر کسب و کاری قصد برندسازی و ایجاد ارتباط ماندگار با کاربران خود را داشته باشد، خرید اکانت و صفحه روش مناسبی نیست.

او می گوید: انتخاب رسانه و شبکه اجتماعی برای تبلیغ به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله نوع کسب و کار. برخی از کسب و کار ها نیز هوشمندانه دریافته اند برخی فضا ها در آینده کارکرد بیشتری دارند و از امروز روی آن سرمایه گذاری کرده اند. برای مثال یوتیوب فارسی می تواند برای برخی از فعالیت ها یک ترند جدی در آینده باشد.

وحدانی می افزاید: از یک سو اینستاگرام، برای برخی مشاغل از جمله فروش لباس فضای مناسبی است، اما از طرف دیگر به نوعی اشباع هم شده است و شاید بهتر باشد افراد به دنبال رسانه های جدیدتر هم باشند. هر چند نمی توان نسخه واحدی برای همه کسب و کار ها پیچید.

منبع: فرارو
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1312

به "فروش اکانت توییتر، 6 میلیون تومان! ، کانال تلگرام 15 میلیون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اکانت توییتر، 6 میلیون تومان! ، کانال تلگرام 15 میلیون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید