ماکرون در اندیشه خارج کردن نظامیان فرانسوی از آفریقا است

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف، فرانسه در حال حاضر حدود پنج هزار نظامی در منطقه ساحل آفریقا دارد و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، درصدد است تا بخشی از این نیروها را به خانه بازگرداند.

ماکرون در اندیشه خارج کردن نظامیان فرانسوی از آفریقا است

رئیس جمهور فرانسه در تاریخ 10 ژوئن اعلام نمود عملیات نظامی برخان این کشور متشکل از پنج هزار نیرو که موریتانی، چاد، نیجر، اقتصادی و بورکینافاسو را در بر می گیرد به زودی سرانجام می یابد.

او در یک کنفرانس خبری در آستانه اجلاس اخیر گروه هفت گفت: ما دست به تغییر شکل عمیق حضورمان خواهیم زد. این شکل از حضور ما، شکل یک عملیات خارجی، دیگر مناسب واقعیت جنگ نیست.

بر اساس برنامه هایی که هم اکنون دولت فرانسه در دست آنالیز دارد، نیروهای مسلح این کشور تا سرانجام امسال میلادی پایگاه های نظامی کیدال، تیمبوکتو و تسالیت در شمال اقتصادی را ترک خواهند کرد.

منابع خبری می گویند که بر اساس این برنامه ها تعداد نظامیان حاضر در محل های اعلام شده تا سال 2023 به 2500 تن یعنی نصف تعداد فعلی کاهش می یابد و در عوض فرانسه برنامه دارد تا برای حمایت از ارتش های محلی که شدیداً دچار کمبود تجهیزات و آموزش هستند به اسم یک عضو نیروی ضربت نظامی اتحادیه اروپا موسوم به تاکوبا باقی بماند.

نیروی تاکوبا تنها متشکل از 600 سرباز است که نیمی از آنها فرانسوی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1648

به "ماکرون در اندیشه خارج کردن نظامیان فرانسوی از آفریقا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون در اندیشه خارج کردن نظامیان فرانسوی از آفریقا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید