متوسط اجاره ماهانه واحد 50 متری در تهران، 3.2 میلیون تومان!

به گزارش مجله 90 جعبه، آنالیز ها حاکی است متوسط اجاره ماهانه یک واحد 50 متری در تهران در سرانجام تابستان سال جاری 3 میلیون و 209 هزار تومان بوده که افزایش 47.4 درصدی نسبت به تابستان پارسال داشته است.

متوسط اجاره ماهانه واحد 50 متری در تهران، 3.2 میلیون تومان!

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران به نقل از مهر، ستاد ملی مبارزه با کرونا در خرداد ماه سال جاری مصوب کرد که سقف افزایش اجاره بها برای مستأجران در تهران، 8 کلانشهر و سایر مناطق شهری به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی یا از رونق افتادن بعضی کسب و کارها، به ترتیب، 25، 20 و 15 درصد باشد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازیدرباره این مصوبه گفته بود: ارزیابی های ما نشان می دهد این برنامه ها قابل قبول بوده و توانست بازار را کنترل کند؛ به همین منوال، در حوزه خرید و فروش مسکن هم ما پیشنهاداتی را ارائه دادیم؛ اگر آنها هم مصوب گردد، تا حدود زیادی می توانیم بازار خرید و فروش مسکن را هم کنترل کنیم؛ البته باید این را هم در نظر داشت که بازار مسکن، یک بازار ترکیبی است و از متغیرهای مختلف نقش پذیری دارد.

این در حالی است که آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در مورد شرایط بازار اجاره بها در تابستان سال جاری نشان می دهد، اجاره بها نسبت به بهار سال جاری 15.2 درصد و نسبت به تابستان سال گذشته، 47.4 درصد افزایش نرخ را تجربه نموده است.

به عبارت دیگر میانگین اجاره بها در شهر تهران تقریباً دو برابر سقف مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا رشد داشته است که می تواند به معنای شکست مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد؛ هر چند که محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی درباره رقم اعلامی از سوی مرکز آمار، می گوید که مصوبه ستاد ملی کرونا در مورد قراردادهای تمدیدی از سال گذشته بوده و شامل قراردادهای جدید نمی شده است که با توجه به نبود آمار تفکیکی از تعداد اجاره نامه های تمدیدی و اجاره اولی ها، نمی توان به طور دقیق در این خصوص قضاوت کرد.

همچینین مرکز آمار ایران در این گزارش، متوسط اجاره بهای هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در خاتمه تابستان سال جاری را 64 هزار و 191 تومان برآورد نموده است.

به عبارت دیگر، متوسط اجاره بهای یک واحد مسکونی 50 متری در تهران 3 میلیون و 209 هزار تومان، 60 متری، 3 میلیون و 851 هزار تومان، 70 متری، 4 میلیون و 500 هزار تومان و واحد 75 متری که در طرح جامع مسکن، به عنوان الگوی مصرف مسکن در تهران شناخته می گردد، 4 میلیون و 814 هزار تومان محاسبه می گردد.

این در حالی است که حداقل حقوق کارگران دارای مهارت در تهران برای سایر سطوح مزدی بدون احتساب مزایا، 3 میلیون و 50 هزار تومان و با احتساب بن کارگری و حق اولاد (یک فرزند) به 3 میلیون و 700 هزار تومان می رسد.

به عبارت دیگر، خانوار کارگری 3 نفره مستأجر در واحد 50 متری در تهران، تا 86.7 درصد از سبد درآمدی خود را به اجاره بها اختصاص می دهند!

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1274

به "متوسط اجاره ماهانه واحد 50 متری در تهران، 3.2 میلیون تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متوسط اجاره ماهانه واحد 50 متری در تهران، 3.2 میلیون تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید