مرمت کارخانه پنبه گرمسار سنگ بنای جذب سرمایه گذار و گردشگر است

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا کاتب صبح چهارشنبه در نشستی با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ضمن تأکید بر نقش میراث فرهنگی در تداوم حیات بناهای تاریخی به عنوان میراث گذشتگان برای نسل آینده، اضافه نمود: مرمت بناهای تاریخی و استفاده از سرمایه گذاران در این میان می تواند بهترین راه چاره باشد.

مرمت کارخانه پنبه گرمسار سنگ بنای جذب سرمایه گذار و گردشگر است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی مرمت بنای تاریخی کارخانه پنبه پاک کنی گرمسار را یکی از قدم های پیروز میراث فرهنگی برای تحقق این آرمان معرفی و اظهار داشت: این بنا که در سال 1304 هجری شمسی در مساحتی بالغ بر چهار هزار مترمربع ساخته شده بخش های مختلفی ازجمله انبار و محل تبدیل پنبه، موتورخانه و ... با پلان مستطیل شکل خود جاذبه ای ویژه ایجاد نموده است.

کارخانه پنبه گرمسار تبدیل به مجتمع گردشگری می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به این که مرمت این کارخانه قدیمی به همت تعداد زیادی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری به انجام رسیده است، توضیح داد: جهاد کشاورزی استان سمنان و شهرستان گرمسار با همکاری شایسته برای در اختیار قرار دادن فضا برای مرمت و احیا یاری شایان ذکری به فعالیت مجموعه داشته اند.

حسین خواجه بیدختی با یادآوری این نکته که با اتمام مرمت، کارخانه پنبه پاک کنی گرمسار به یک مجتمع گردشگری تبدیل خواهد شد، مطرح کرد: با آغاز احیای این کارخانه مالکان بسیاری از بناهای مشابه برای واگذاری مرمت اصولی ملک تاریخی خود توسط اداره کل میراث فرهنگی اعلام آمادگی نموده اند.

به گفته وی، نمای بسیار ساده ساختمان و کنگره های آجری لبه فوقانی که در یک ردیف دورتادور ساختمان به غیراز ضلع جنوبی آن وجود دارد جلوه ویژه ای به کارخانه داده و مصالح تشکیل دهنده اصلی در انبارها خشت و گل است که یک ردیف آجر، نمای خارجی ستون های آن را شامل می گردد و در نگاه اول به نظر کاروانسرایی درون شهری می رسد که بعدها تغییر کاربری پیدانموده، اما از همان ابتدا به عنوان انبار پنبه ساخته شده و الگوی ساخت آن از پلان کاروانسراهای این منطقه نشئت گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 567

به "مرمت کارخانه پنبه گرمسار سنگ بنای جذب سرمایه گذار و گردشگر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت کارخانه پنبه گرمسار سنگ بنای جذب سرمایه گذار و گردشگر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید