تور ارزان هند: معبد موش ها در هند با 20 هزار موش

به گزارش مجله 90 جعبه، در اعماق دل کویر تار (Thar) هند، روستایی به نام دشنوک (Deshnoke) وجود دارد. این منطقه مانند دیگر بخش های کشور هند مملو از فرهنگ و هنر غنی است. تنوع در هند بسیار منحصربه فرد است، تعدد و عجایب این کشور و سنن آن به حدی است که ممکن است هر روز جلوه های عجیبی از آن مشاهده کنید که پایانی نخواهد داشت. مثالی بسیار جالب از این عجایب، معبد موش ها در این منطقه است. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان هند: معبد موش ها در هند با 20 هزار موش

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

در نزدیکی خط آهن روستای دشنوک، معبد کوچکی واقع شده که وقف کارنی ماتا (Karni Mata)، الهه هندو است. این الهه که به وسیله هندوهای سراسر جهان و مخصوصا در راجستان (Rajasthan) بزرگترین استان هند، مقدس شمرده می گردد، از سرتاسر هند زائرانی را به سمت خود جذب می نماید. اما ویژگی منحصر به فرد این معبد وجود 20 هزار موش مقدس به نام کاباس (Kabbas) در آن است. طبق رسوم مردم، دو داستان درباره موش ها وجود دارد، اولی اینکه تمامی بچه ها در قالب موش به جهان می آیند و دیگری آن که این 20 هزار موش در قدیم سرباز بوده اند. در نزدیکی خط آهن روستای دشنوک، معبد کوچکی واقع شده که وقف کارنی ماتا (Karni Mata)، الهه هندو است. پیش از ورود به معبد می بایست کفش های خود را در بیاورید. حتی اجازه پوشیدن جوراب را نیز ندارید! 20 هزار موش مقدس به نام کاباس (Kabbas) در این معبد زندگی می نمایند. بعضی از زائران شیر را از کاسه موش ها می نوشند. طبق رسوم مردم، دو داستان درباره موش ها وجود دارد. یکی اینکه تمامی بچه ها در قالب موش به جهان می آیند. و دیگری آن که این 20 هزار موش در قدیم سرباز بوده اند. تصاویر موش در میان خدایان روی حکاکی های در معبد قابل رویت است. موش ها همه جا هستند. پیشکش ها؛ غذای موش بیرون از معبد فروخته می گردد.

منبع: boredpanda

منبع: کجارو
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1817

به "تور ارزان هند: معبد موش ها در هند با 20 هزار موش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: معبد موش ها در هند با 20 هزار موش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید