معرفی ایلام در جشنواره ملی فرهنگ اقوام لرستان

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از حضور فعال ایلام برای معرفی جاذبه های گردشگری و محصولات صنایع دستی و سوغات محلی و همچنین آیین و فرهنگ این استان در جشنواره ملی فرهنگ اقوام در لرستان خبر داد.

معرفی ایلام در جشنواره ملی فرهنگ اقوام لرستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ایلام ، عبدالمالک شنبه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی ایلام امروز 13 آبان 98 با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره از 16 تا 20 آبان ماه در مجموعه فرهنگی - تاریخی قلعه الافلاک خرم آباد برگزار می شود.

شنبه زاده شرح داد: برگزاری این جشنواره ها یکی از فرصت های مهم برای جذب گردشگران به شمار می آید زیرا یکی از اهداف و انگیزه های اصلی گردشگران بهره مندی از غذاهای محلی مقاصد گردشگری است.

او ادامه داد: اجرای موسیقی آیینی سنتی استان ایلام در کنار اجرای موسیقی های 25 استان شرکت کننده از دیگر برنامه های این استان در جشنواره ملی فرهنگ اقوام در لرستان است.

او با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان در سه غرفه 9 مترمربعی به معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان می پردازد، اضافه کرد: صنایع دستی بومی و اصیل استان ایلام به ویژه گلیم نقش برجسته در این جشنواره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

شنبه زاده خاطر نشان کرد: همچنین با برپایی سیاه چادر محلی هنرمندان به پخت نان و شیرینی محلی و توزیع بین شرکت کنندگان در این جشنواره خواهند پرداخت.

او یادآور شد: این استان در جشنواره ملی فرهنگ اقوام با توزیع اقلام تبلیغاتی همچون بروشور ، نقشه راهنمای گردشگری، کتابچه معرفی استان، کتابچه راهنمای گردشگری مخصوص بچه ها برای معرفی جاذبه های گردشگری و... حضور می یابد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 422

به "معرفی ایلام در جشنواره ملی فرهنگ اقوام لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ایلام در جشنواره ملی فرهنگ اقوام لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید