معرفی منتورهای بخش کارگاهی سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه سایه

به گزارش مجله 90 جعبه، تهران (پانا) - مجید برزگر، سعید نجاتی، آرمان فیاض و تی یام یابنده به عنوان منتورهای بخش کارگاهی سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه سایه معرفی شدند.

معرفی منتورهای بخش کارگاهی سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه سایه

به گزارش روابط عمومی و ارتباط با رسانه جشنواره ملی سایه، بخش کارگاهی سیزدهمین دوره جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه سایه با رویکرد استعدادیابی و با روش پیچینگ ارائه طرح به وسیله چهار منتور که تجربه بسیاری در ساخت فیلم دارند و در حوزه های گوناگونی در سینما فعالیت می نمایند، برگزار خواهد شد.

اسامی منتورهای جشنواره عبارت است از: مجید برزگر کارگردان سینما و متخصص در حوزه فراوری و تهیه نمایندگی، سعید نجاتی نویسنده و کارگردان سینما و متخصص در حوزه تدوین، آرمان فیاض کارگردان و فیلمبردار سینما و تی یام یابنده فیلمساز متخصص در شناخت ژانر و سینمای تجربی.

محمدحسین یاوری دبیر سیزدهمین دوره جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه سایه درباره این بخش شرح داد: جشنواره فیلم کوتاه سایه پس از چهارسال با همکاری دانشجویان دانشگاه سوره دوبار برگزار شده است. با توجه به اینکه جشنواره های معتبر فیلمسازی در جهان، مانند جشنواره برلین، کن و بعلاوه بسیاری از جشنواره های فیلم کوتاه در ایران، در کنار بخش رقابتی، بخش جنبی نیز برگزار می نمایند که کارکرد آن استعدادیابی است، تیم اجرایی جشنواره فیلم کوتاه سایه پس از مشورت با بزرگان و اساتید سینما تصمیم بر این گرفتند تا در کنار بخش رقابتی جشنواره، بخشی کارگاهی با روش پیچینگ ارائه طرح را که در بسیاری از جشنواره های مطرح و معتبر فیلم در جهان اجرا می گردد، برای اولین بار در یک جشنواره دانشجویی در ایران اجرا نمایند.

وی توضیح داد: این گوناگونی منتورها به شرکت نمایندگان جشنواره یاری می نماید تا هر ایده ای را در ژانر های مختلف به جشنواره ارائه بدهند و پس از پذیرفته شدن طرح شان مهارت های مختلف و گوناگون فیلمسازی را بیاموزند و در آن تجربه کسب نمایند و تنها بر یک مهارت متمرکز نشوند. تنوع منتورها به تقویت مهارت شرکت نمایندگان در بخش های مختلف فیلمسازی می انجامد.

یاوری بعلاوه در شرح بیشتر این بخش گفت: بعد از برگزاری کارگاه، از شرکت نمایندگان بخش کارگاهی خواسته می گردد تا علاوه بر طرح فیلمنامه، یادداشت کارگردان، طرح سه خطی و طرح یک خطی ایده خود را ارائه دهند. به هر کدام از این سه اتود امتیازی به وسیله هیات انتخاب که به زودی در فراخوان جشنواره اعلام خواهد شد، تعلق می گیرد. برای هر اتود سقف امتیازی در نظر گرفته شده است که شرکت نمایندگان در صورت دریافت آن امتیاز، به مرحله بعدی جشنواره راه پیدا می نمایند. در این مرحله، شرکت نمایندگان طرح ایده های خود را ارائه می دهند و هر ایده ای که ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن به یک فیلمنامه کامل را دارد، به وسیله منتورها انتخاب می گردد و در طی هشت جلسه کارگاه که با یاری منتورها برگزار می گردد هر کدام از ایده ها تبدیل به یک فیلمنامه کامل می شوند.

وی ادامه داد: در این کارگاه ها، هر آن چیزی را که برای نوشتن یک فیلمنامه کامل کوتاه ضروری است به شرکت نمایندگان آموزش داده می گردد. از شرکت نمایندگانی که به وسیله منتورها آموزش دیده اند، در طول جشنواره که از 24 تا 31 اردیبهشت ماه 1401 برگزار خواهد شد، دعوت می گردد تا طرح نهایی خود را برای هفت داور که شامل منتورهای جشنواره، عطا مجابی مشاوره بخش کارگاهی و دو استاد دیگر که به زودی معرفی می شوند، ارائه دهند. در نهایت داوران، 4 طرح و فیلمنامه نهایی و برتر را انتخاب می نمایند.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه سایه در انتها اعلام کرد: 4 فیلمنامه برگزیده، در روز اختتامیه جشنواره معرفی می شوند و از طرف جشنواره فیلم کوتاه سایه گواهی فیلم سازی به هر کدامشان تعلق می گیرد و طبق قرار دادهایی که میان شرکت نمایندگان و جشنواره شکل گرفته است، فیلم ها در مدت زمان کوتاهی حدودا تا اواخر تیرماه ساخته و اکران خواهند شد و هر کدام از فیلم های ساخته شده به طور مستقیم در جشنواره سال آینده یعنی چهاردهمین جشنواره سایه، بدون رد شدن از فیلتر داوران به جشنواره راه پیدا خواهند کرد.

سیزدهمین دوره جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه سایه از اسفند ماه 1400 الی اردیبهشت 1401 به دبیری محمدحسین یاوری برگزار می گردد. شرکت نمایندگان برای ارسال آثار خود برای بخش کارگاهی تا 20 بهمن ماه و برای ارسال آثار خود در بخش رقابتی تا 30 بهمن ماه فرصت دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1977

به "معرفی منتورهای بخش کارگاهی سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه سایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی منتورهای بخش کارگاهی سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه سایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید