ناهار چی بپزم؟ طرز تهیه 18 غذای ساده و خوشمزه برای ناهار

به گزارش مجله 90 جعبه، غذا چی بپزم؟ ناهار چی بپزم؟ ناهار چی درست کنم؟ این سوالات رایج خانم های خانه دار است؛ انواع غذای ساده برای ناهار و لیست غذاهای ایرانی برای ناهار را در این مطلب برای شما آورده ایم.

ناهار چی بپزم؟ طرز تهیه 18 غذای ساده و خوشمزه برای ناهار

خبرنگاران | سرویس آشپزی - از آنجا که در فرهنگ ایرانیان ناهار وعده اصلی محسوب می شود، پختن غذا برای ناهار یکی از دغدغه های اصلی بیشتر خانم های خانه دار است. تهیه یک غذای ساده برای ناهار می تواند از تنوع بالایی برخورداد باشد؛ از غذا های گوشتی گرفته تا غذا های بدون گوشت که با برنج یا نان سرو می شوند. اگر همیشه می پرسید که غذا چی بپزم یا ناهار چی بپزم؟ در این مطلب با ما باشید.

عناوین اصلی مطلب عدم نمایش

ناهار چی بپزم؟

غذای ساده برای ناهار بدون گوشت

غذا برای ناهار با گوشت چرخ کرده

غذا برای ناهار با مرغ

غذا برای ناهار با برنج

بهترین غذا برای ناهار بدون برنج

ناهار چی بپزم؟

ناهار چی درست کنم؟ لیست غذاهای ایرانی برای ناهار را در ادامه برای شما آورده ایم؛ از غذاهای فوری و بدون گوشت تا غذاهای مجلسی برای ناهار.

غذای ساده برای ناهار بدون گوشت

1. خورش قیمه با قارچ

خورش قیمه با قارچ یک نوع غذا برای ناهار است که نوعی غذای بدون گوشت محسوب می شود و برای افرادی که از رژیم های غذایی بدون گوشت پیروی می کنند مناسب است. این غذا با پیاز، لپه، قارچ، رب گوجه فرنگی و سیب زمینی درست می شود و برای اینکه طعم بهتری داشته باشد می توان به آن عصاره گوشت اضافه کرد. ادویه هایی، چون زعفران، دارچین و گلاب طعم دهنده های اصلی آن هستند. با طرز تهیه خورش قیمه با قارچ همراه ما باشید.

2. اشکنه کشک

اشکنه کشک نوعی غذا برای ناهار است که غذایی ساده بوده و در تهیه آن از پیاز، روغن و کشک استفاده می شود. این غذا از جمله غذا های بدون گوشت است که به دلیل وجود کشک در ان بسیار پرکالری بوده و به عنوان وعده ناهار توصیه می شود.

3. بورک اسفناج

بورک اسفناج نوعی غذا برای ناهار است که گوشت در آن جایگاهی ندارد و مواد اصلی تشکیل دهنده آن اسفناج، پنیر و پیاز هستند که روی چند لایه خمیر یوفکا قرار می گیرند. برای جدا کردن لایه های خمیر از نوعی مایه تخم مرغی استفاده می شود و روی بورک معمولا با کنجد یا سیاه دانه تزیین می شود. در ادامه می توانید طرز تهیه بورک اسفناج و پنیر را در مطالعه نمایید.

4. کشک بادمجان

یکی دیگر از انواع غذا برای ناهار کشک بادمجان است که با نان و سبزی خوردن یک غذای بدون گوشت خوشمزه به حساب می آید. این غذا را می توانید بسته به ذائقه خود با بادمجان کبابی، بادمجان آبپز و بادمجان سرخ شده درست کنید. مواد اصلی مورد استفاده در تهیه این غذای ساده برای ناهار، کشک، پیاز داغ و نعنا داغ هستند.

5. سوفله سبزیجات

سوفله سبزیجات و پنیر نوعی غذا برای ناهار است و یک نوع غذای گیاهی خوشمزه محسوب می شود. ماده اصلی در تهیه این غذا انواع سبزیجاتی است که نوع آن را می توانید بسته به ذائقه خود تغییر دهید. از ترکیب سبزیجات با تخم مرغ، خامه و پنیر مایه سوفله تهیه شده و در ظرف مخصوص سوفله پخته می شود.

غذا برای ناهار با گوشت چرخ کرده

1. کوفته تبریزی

کوفته تبریزی یک نوع غذا برای ناهار است که از ترکیب گوشت چرخ کرده با لپه، بلغور، برنج و پیاز درست می شود. چاشنی این غذا رب گوجه فرنگی و محلول زعفران است و اضافه کردن سبز های معطری همچون مرزه به آن عطر و بوی بی نظیری می دهد. درست کردن کوفته تبریزی کمی زمانبر بوده و نیاز به مهارت خاصی دارد.

2. لازانیا با گوشت چرخ کرده

لازانیا با گوشت چرخ کرده یک نوع غذا برای ناهار است که با سس گوشت مخصوصی درست می شود که بین چند لایه پاستای ورقه ای قرار می گیرد و روی آن با ترکیبی از چند نوع پنیر پوشانده می شود. خوشمزگی این غذا به روش پخت و ادویه های مورد استفاده در آن بستگی دارد.

3. کدو شکم پر

یک نوع غذا برای ناهار کدو شکم پر است که می توان آن را با نان یا برنج سرو کرد. این غذا را با کدو سبز پر شده با سس مخصوص تهیه شده از گوشت چرخ کرده درست می کنند و روی آن را با پنیر می پوشانند. استفاده از سبزیجاتی، چون فلفل دلمه ای، پیاز و سیر در ایجاد طعم و مزه این غذا تاثیر به سزایی دارد و می تواند گزینه مناسبی برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی روزانه باشد.

4. رولت گوشت چرخ کرده

رولت گوشت چرخ کرده نوعی غذا برای ناهار است که از دو لایه بیرونی و درونی تشکیل شده؛ لایه بیرونی ترکیبی از گوشت چرخ کرده، پیاز و سبزیجات معطر بوده و لایه درونی ترکیبی از انواع سبزیجات است که بسته به ذائقه افراد قابل تغییر می باشد.

غذا برای ناهار با مرغ

1. کوفته مرغ

کوفته مرغ نوعی غذا برای ناهار است که از غذا های سنتی با پخت سریع محسوب می شود. این نوع کوفته را می توان با گوشت مرغ چرخ شده، پیاز رنده شده، سبزیجات معطر و تخم مرغ درست کرد که گاهی به آن برنج نیز اضافه می شود، برخی نیز در ترکیب آن از انواع پنیر رنده شده استفاده می کنند. با مطالعه طرز تهیه کوفته مرغ به 3 روش همراه خبرنگاران باشید.

2. خورشت کرفس با مرغ

خورشت کرفس با مرغ نوعی غذا برای ناهار و یکی از خورش های خوش عطر و طعم است که هم با مرغ و هم با گوشت قرمز درست می شود. این غذا با ترکیبی از کرفس، گوشت مرغ و سبزی های معطری، چون نعنا و جعفری درست می شود. چاشنی این غذا آبلیمو یا آبغوره بوده و اضافه کردن رب گوجه فرنگی به آن رنگ زیباتری می دهد.

3. نودل مرغ و قارچ

نودل مرغ و قارچ نوعی غذا برای ناهار در مواقعی است که وقت کافی برای آشپزی ندارید. این غذا خیلی سریع و راحت درست می شود و مواد اصلی مورد استفاده در تهیه آن مرغ، قارچ و نودالیت است که با سس سویا و ادویه جات مخصوصی مزه دار می شوند.

غذا برای ناهار با برنج

1. عدس پلو

عدس پلو یک نوع غذا برای ناهار است که ترکیب اصلی آن برنج و عدس می باشد. این غذا را بدون گوشت یا با گوشت چرخ کرده، گوشت قلقلی و مرغ نیز درست می کنند و اغلب همراه با سالاد شیرازی یا سبزی خوردن سرو می شود. پیاز داغ و کشمش از جمله طعم دهنده های این غذا هستند که در خوشمزگی آن تاثیر به سزایی دارند.

2. شیرین پلو با مرغ

نوعی غذا برای ناهار است که طعم شیرینی داشته و شیرینی آن بسته ذائقه افراد قابل تغییر است. این غذا را با مرغ یا گوشت درست می کنند و استفاده از زعفران، گلاب، خلال پوست پرتقال یا نارنج به آن عطر و بوی فوق العاده ای می بخشد. مواد اصلی مورد استفاده در تهیه این غذا برنج، مرغ، هویج، خلال بادام و خلال پسته بوده و رنگ و لعاب آن به اندازه ایست که جزو غذا های اعیانی محسوب می شود.

3. خورش خلال

خورش خلال یک نوع غذا برای ناهار و از خورش های محلی استان کرمانشاه است که بسیار شبیه خورش قیمه بوده و در آن به جای خلال سیب زمینی از خلال بادام استفاده می شود. مواد مورد استفاده در تهیه این غذا گوشت، پیاز، خلال بادام و رب گوجه فرنگی است.

بهترین غذا برای ناهار بدون برنج

1. حلیم بادمجان

حلیم بادمجان یکی از غذا های سنتی اصفهان، شیراز و کرمان بوده که به عنوان غذا برای ناهار مناسب است. مواد اصلی مورد استفاده در تهیه این غذا گوشت و بادمجان است و در مناطق مختلف، حبوباتی نظیر عدس یا لوبیا سفید و برنج نیز در آن به کار می رود. حلیم بادمجان از جمله غذا هایی است که بدون برنج و اغلب با نان و سبزی خوردن سرو می شود. طرز تهیه حلیم بادمجان را به روش های مختلف از طریق لینک زیر دنبال کنید:

طرز تهیه حلیم بادمجان مجلسی و فوت و فن آن

2. چیکن استروگانف

چیکن استروگانف یک نوع غذای روسی و مناسب برای ناهار است که با گوشت مرغ، قارچ و پیاز درست می شود. این غذا اغلب با نوعی سس مخصوص و سیب زمینی سرخ شده سرو می شود.

3. خوراک قفقازی

خوراک قفقازی یک نوع غذا برای ناهار است که با انواع گوشت و سبزیجات درست می شود. این غذا را می توان با گوشت چرخ کرده، نخود فرنگی، ذرت، فلفل دلمه ای و لوبیا سبز درست کرد و یا در تهیه آن از گوشت مرغ، هویج، لوبیا سیز، کدو سبز، بادمجان و گردو استفاده کرده و با سس مخصوصی آن را مزه دار کرد. شما می توانید طرز تهیه خوراک قفقازی با گوشت چرخ کرده را در خبرنگاران مطالعه نمایید.

انتخاب یک غذای مناسب برای وعده شام نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ ما در سایت خبرنگاران برای شما مطلبی در خصوص دستور تهیه غذای سبک و خوشمزه برای شام مطلب دیگری را آماده کرده ایم که می توانید از آن نیز دیدن کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1605

به "ناهار چی بپزم؟ طرز تهیه 18 غذای ساده و خوشمزه برای ناهار" امتیاز دهید

1 کاربر به "ناهار چی بپزم؟ طرز تهیه 18 غذای ساده و خوشمزه برای ناهار" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناهار چی بپزم؟ طرز تهیه 18 غذای ساده و خوشمزه برای ناهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید