نباید اجازه دهیم فضای میراثی کشور مه آلود گردد

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، نباید اجازه دهیم فضای میراثی کشور مه آلود گردد.

نباید اجازه دهیم فضای میراثی کشور مه آلود گردد

مصطفی ده پهلوان، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی در مراسم هفته پژوهش و فناوری که روز یکشنبه در موزه ملی ایران برگزار گردید، گفت: در این هفته قرار است خودمان را ارزیابی کنیم تا بتوانیم به آسیب شناسی و طرح مساله درست برسیم. کوشش شده در نمایشگاهی که در دو بال این موزه در حال حاضر برپا است، نقاط قوت و ضعف خود را ببینیم.

وی اضافه نمود: پژوهشگاه در دنیای امروز باید نقش کنشگرانه ای داشته باشد و اینکه نسبت به درک و هویت و تجربه زیستی ایران در زندگی امروز برسیم تا در این مسیر بتوانیم به محیط زیست پایدار و اقتصاد درست میراثی و گردشگری راه پیدا کنیم. پژوهشگاه باید از متاورس تا تحقیقات و تحلیل های اجتماعی و فرهنگی را داشته باشد.

ده پهلوان گفت: باید سره از ناسره تعیین گردد این ساختار شکنی هزینه دارد. نباید اجازه دهیم فضای میراثی کشور فضای مه آلودی گردد. پژوهشهای میراث فرهنگی می تواند در حوزه های علمی گام بردارد و به سمت سیاستگذاری یکپارچه علمی در کشور پیش برود.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی ادامه داد: در حوزه پژوهشی وزارتخانه برنامه های زیادی برای همراه کردن معاونت های مختلف وزارت میراث فرهنگی و اداره های کل میراث فرهنگی استانها اجرا شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2221

به "نباید اجازه دهیم فضای میراثی کشور مه آلود گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید اجازه دهیم فضای میراثی کشور مه آلود گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید