نحوه آنالیز 18،000 پرونده مهاجرتی نیروی ماهر کبک اعلام شد

به گزارش مجله 90 جعبه، تنها دو روز پس از اعلام رای دیوان عالی کبک مبنی بر ملزم نمودن دولت استانی به آنالیز 18،000 پرونده مهاجرتی برنامه نیروی کار ماهر، François Legault، نخست وزیر کبک گفت برای آنالیز این هجده هزار پرونده که قرار بود باطل شوند، اکنون اولویت بندی در نظر گرفته شده است.

نحوه آنالیز 18،000 پرونده مهاجرتی نیروی ماهر کبک اعلام شد

طبق اولویت بندی اعلام شده، این پرونده ها به صورت زیر مورد آنالیز قرار خواهند گرفت:

1. ابتدا پرونده های 3،700 نفر از متقاضیانی که در حال حاضر با مجوز اقامت موقت در کبک حضور دارند، مورد آنالیز قرار می گیرند. دولت کبک خاطرنشان کرد که این 3،700 متقاضی باید یک پروفایل در پرتال تازه Arrima ایجاد نموده و فرم اظهار تمایل (expression of interest) یا EOI را پر نمایند و از این طریق علاقمندی خود را به کبک ابراز نمایند.

2. حدود 14،300 پرونده به جامانده هم که مربوط به متقاضیانی است که در خارج از کبک زندگی می نمایند چنانچه در اولویت بندی دولت کبک قرار نگیرند، به متقاضیان عودت خواهد شد و علاوه بر بازگشت کلیه هزینه های پرداخت شده، یک نامه عذرخواهی هم از طرف وزیر مهاجرت کبک برای آنها ارسال خواهد شد.

نخست وزیر کبک هفته گذشته در جمع خبرنگاران بیان کرد که هدف دولت کبک حذف پرونده های قدیمی و تمرکز بیشتر بر روی برنامه تازه Arrima و کاهش زمان آنالیز پرونده ها از 36 ماه به 6 ماه بوده است. بنابراین متقاضیان ساکن کبک باید در اسرع وقت اقدام به ساخت پروفایل نموده و ابراز علاقه مندی EOI را ثبت نمایند.

با توجه به سابقه دولت کبک در تغییر قوانین، بسیار بعید است که پرونده های 14،300 نفر از متقاضیانی که در خارج از کبک زندگی می نمایند مورد آنالیز قرار گیرد.

شایان ذکر است این حکم پس از آن صادر شد که وزیر مهاجرت کبک خاطرنشان کرده بود قرار است 18،000 درخواست انباشته شده از سوی متقاضیان مهاجرت نیروی کار ماهر را رد نموده و در سیاست مهاجرتی تازه خود، بر مهارت های زبان فرانسوی و احتیاجهای بازار کار تاکید کند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1688

به "نحوه آنالیز 18،000 پرونده مهاجرتی نیروی ماهر کبک اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه آنالیز 18،000 پرونده مهاجرتی نیروی ماهر کبک اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید