نرخ شیوع موادمخدر میان دانشجویان از میانگین کشوری بیشتر است

به گزارش مجله 90 جعبه، دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران نرخ شیوع موادمخدر در بین دانشجویان دانشگاه های دولتی استان را 4.2درصد اعلام نمود و گفت: این نرخ به نسبت میانگین 3.8درصدی کشوری نگران کننده است.

نرخ شیوع موادمخدر میان دانشجویان از میانگین کشوری بیشتر است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، طبق آمار حدود 150 هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان تحصیل می نمایند که از این تعداد حدود 23 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی مشغول تحصیل هستند و سهم دانشگاه های دولتی استان در آموزش عالی 15 درصد است.

  • مجله دانشگاه - ایران

احمد مظفری سه شنبه 20 خرداد گفت: کاهش سن اعتیاد و شیوع موادمخدر در بین زنان استان مازندران نیز از دیگر چالش های این حوزه است، امروزه هوشیاری خانواده ها و صد البته مردمی کردن مضرات و خطرات مصرف موادمخدر بسیار مهم شده است.

  • مفاهیم: اعتیاد چیست؟
  • زمینه های روانی اعتیاد

وی با اعلام آمار دیگری از نرخ شیوع در بین کارگران صنعتی استان که 13.7درصد است، اضافه نمود: افزایش 38درصدی مرگ و میر ناشی از مصرف انواع موادمخدر در سال 98 در مازندران نیز بسیار نگران نماینده شده است.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران اظهار کرد: طبق نتایج تحقیقات، موادمخدر زمینه ساز 65درصد آسیب های اجتماعی و جرائم در جامعه است، آنالیز ها نشان داده که 65درصد همسرآزاری، 55درصد طلاق، 13درصد کودک آزاری، 25درصد قتل عمد، 23درصد نزاع و خشونت، 30 درصد جرائم کیفری و 10 درصد جرائم اقتصادی به خاطر تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر است.

مظفری اضافه نمود: 63درصد افراد فوت شده مواد مخدر در سال 98 زیر 40 سال سن داشتند که حدود 47درصد آنان نیز مجرد بودند.

وی گفت: فقر و توسعه نیافتگی، خانواده نامناسب و از هم پاشیده، گسترش مناطق حاشیه ای و افزایش تبعیض در جامعه عامل گسترش آسیب های اجتماعی ناشی از موادمخدر است و از سوی دیگر 60درصد جامعه از عوارض مصرف موادمخدر مطلع نیستند و باورهای غلط درمانی در حوزه موادمخدر نیز باید اصلاح گردد.

وی از شروع کارزار رسانه ای مضرات و زمینه ساز بودن آسیب های اجتماعی مصرف موادمخدر در مازندران اطلاع داد و اضافه نمود: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان به همکاری و مساعدت رسانه ها احتیاج دارد.

مظفری ادامه داد: 419 مرکز درمانی موادمخدر در استان مازندران وجود دارد، در حال حاضر 55 هزارو 966نفر از معتادان استان داروی آگونیست، 48هزارو 637نفر متادون، پنج هزارو 665نفر بوپرنورفین و یکهزارو 934نفر از معتادان استان نیز داروی اپیوم مصرف می نمایند.

این مسئول شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران اظهار کرد: در سال 98، 6 هزار و 380 معتاد در سطح این استان جمع آوری شدند که یک هزار و 312 نفر از این معتادان موسوم به گروه های پرخطر برای ترک و نگهداری به مراکز ماده 15 و 16 معرفی شدند.

وی یکی از طرح های مهم پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران را اجرای طرح یاریگران زندگی در بیش از 2هزار مدرسه استان بیان کرد و گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش این طرح سال جاری شروع شده است.

مازندران سه میلیون و 258 هزار نفر جمعیت دارد که 53 درصد از این جمعیت در شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 961

به "نرخ شیوع موادمخدر میان دانشجویان از میانگین کشوری بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ شیوع موادمخدر میان دانشجویان از میانگین کشوری بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید