تور تایلند لحظه آخری: نوشیدنی های دلچسب تایلند

به گزارش مجله 90 جعبه، از نوشیدنی های خوشمزه تایلند بیشتر بدانید

رمز دوام آوردن در برابر گرمای تایلند در این است که همیشه آب کافی به بدن خود برسانید. اگر در دلتان برای یک نوشیدنی لک زده ، عطش خود را با یکی از نوشیدنی های بی نظیر تایلند فرو نشانید. دلچسب ترین نوشیدنی های تایلند که حتما باید در سفر امتحانشان کنید این ها هستند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این خوشمزه های خنک بدانیم.

تور تایلند لحظه آخری: نوشیدنی های دلچسب تایلند

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

آب انار

استفاده از آب میوه های طبیعی تازه که به طور دستی آبگیری می شوند برترین راه برای گریز از گرمای به ظاهر گریزناپذیر تایلند است. گوشت میوه دلخواه تان را در مقابل خوتان فشرده و آب آن را برایتان دریک بطری پلاستیکی باریک می ریزند. با وجودی که می توانید از آب انواع میوه ها لذت ببرید ولی آب انار یکی از پیشنهادهای ماست. آب انار منبع غنی ویتامین Cوسرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است . بسیاری از نوشیدنی های تایلند قند بالایی دارند ولی آب انار چنین نیست و مایه سلامتی است.

آب پرتقال

به طور قطع اخیرا گفت وگوهای زیادی برسرآب پرتقال خوشمزه تایلند که دهان هر مشتری را آب می اندازد، در گرفته است. در ماه می 2016 پستی از یک زوج تایلندی در حال تهیه آب پرتقال تقلبی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. عکس ها زن و شوهری را نشان می داد که در خانه خود مشغول درست کردن آب پرتقال در یک تشت بزرگ هستند و می کوشند با افزودن کنستانتره پرتقال، رنگ خوراکی،آب و شیرین نماینده های مصنوعی ، آب پرتقالی مشابه آب پرتقال معروف تایلند تهیه نمایند. از آن موقع به بعد مسوولان تایلند برخورد با افرادی را که اینگونه آب پرتقال ها را به فروش می رسانند، شروع نموده است. به هر صورت آب پرتقال خوب و قابل اعتماد در همه جای تایلند موجود بوده و یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها هم برای خارجی ها و هم برای خود مردم تایلند می باشد.آب پرتقال در تایلند، همچون غذاهای تایلندی، دارای دو طعم متمایز هم شور و هم شیرین است که ترکیبی جالب را ایجاد می نماید.

آب نیشکر

اگر عاشق شیرینی هستید، بدون نوشیدن یک بطری آب نیشکر نمی توانید تایلند را ترک کنید. پس از عبورنیشکر از دستگاه های پرقدرت مخصوص ، عصاره آن گرفته شده و تفاله اش در کنار فروشنده روی هم انباشته می گردد. این نوشیدنی فوق العاده شیرین است و به سبب طعم قوی که دارد به سرعت نمی توان آن را نوشید.

نوشیدنی های ژله ای

در تایلند همه عاشق ژله سبزی هستند grass jelly . دسرهای تهیه شده از این نوع ژله که در آن ژله سیاه chao kuai را با آب و یخ مخلوط نموده و سپس رویش شکر قهوه ای می پاشند بسیار محبوب هستند. این ژله را می توانید به چیزهای دیگر مثل بستنی نارگیلی یا سایر خوراکی ها هم اضافه کنید ولی برترین روش در تایلند برای صرف این خوراکی عجیب افزودن آن به نوشیدنی هاست. فنجان های پلاستیکی را که داخل هر یک تکه ای ژله به شکل مکعب قرار گرفته است را می توانید با نوشیدنی دلخواه تان مانند چای، آب میوه و غیره پر کنید و صرف نمایید. فنجان هایی هم هستند که در آن ها تا نیمه ژله سبزی ریخته شده و می توانید با هر نوشیدنی که دوست دارید آ ن ها را پر نموده و بنوشید.

آب نارگیل

وقتی برای خرید آب نارگیل می روید فروشنده آب نارگیل را که از قبل آماده شده و در ظرف های بزرگ نگهداری می گردد با ملاقه در کاسه گودی برای شما سرو می نماید تا نوش جان کنید. برای تهیه آب نارگیل گوشت خوشمزه آن را از پوست سخت آن جدا نموده و با آب میکس می نمایند. فروشندگان آب نارگیل را هم به صورت ساده و هم با شربت عرضه می دارند. شربت آب و شکر که به آب نارگیل اضافه می گردد آن را شیرین تر و خوشمزه تر می نماید .

انواع پالوده ها

پالوده های تایلند متنوع و رنگارنگ هستند. اطمینان داشته باشید که ضرر نمی کنید اگر یکی از این پالوده های رنگین از پالوده هندوانه گرفته که در خود جام هندوانه سرو می گردد (ظاهرا هندوانه های تایلند کوچک هستند و به اندازه طالبی های ایران می باشند.) تا پالوده مخلوط هویج و میوه اژدها و یا دیگر پالوده ها را سفارش دهید. در تهیه بسیاری از این نوشیدنی ها فواید میوه ها برای سلامتی در نظر گرفته شده مثلا پالوده مخلوط سیب، پرتقال و آناناس برای سیستم گوارش مفید است.تنوع بی نظیر میوه های تایلند در کنار تازگی این میوه های خوشمزه که در سرتاسر سال در تایلند پرورش می یابند، کاری می نمایند که هنگام ترک تایلند دلتان برای این نوشیدنی های خوشمزه تنگ گردد.

قهوه

تایلند دارای انواع قهوه های مخصوص است. فراوانی و سهل الوصول بودن این نوشیدنی موجب محبوبیت آن گشته است. اگر شما یک قهوه شناس هستید در این صورت دکه های قهوه فروشی کنار خیابان گزینه انتخابی شما نخواهند بود. با این وجود خیلی از این قهوه فروشی ها یک فنجان قهوه بزرگ سرد را به قیمت 25B (کمتر از یک دلار) می فروشند بنابراین شاید بیارزد که کمی سطح توقع خود را پایین بیاوریم. این دکه ها انواع مختلف قهوه از جمله قهوه موکا mocha و قهوه لاته latte را عرضه می دارند. اگر قهوه شیرین دوست ندارید از فروشنده بخواهید که به آن شیرعسلی condensed milk اضافه نکند. این جا در تایلند قهوه فروش ها به شدت علاقه مندند به قهوه شیرعسلی اضافه نمایند! کافه تریاهای عالی هم در تایلند مخصوصا در نواحی پرجمعیت و شهری تر بسیار هستند.

شیر چای سرد تایلندی

Chai Yen محبوب ترین نوشیدنی تایلند است. هر صبح تایلندی ها در سراسر کشور با هر وسیله ای که رفت و آمد نمایند چه قطار، چه موتور سیکلت و چه قایق، یک بسته شیرچای سرد به همراه دارند و دستشان در اثر وزن این بسته که به مچ خود آویخته اند به عقب و جلو تاب می خورد. رنگ نارنجی روشن این چای غالبا خارجی ها را می ترساند ولی اجازه ندهید ظاهر عجیب آن شما را از نوشیدن این چای خوشمزه بازدارد. درتهیه این چای اندازه زیادی شیرعسلی و شیر خشک به کار رفته است. گرچه هنوز درست نمی دانیم که چرا رنگ این چای نارنجی است ولی به نظر نمی رسد هیچ ضرری داشته باشد. بدون شک این چای یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی ها در تایلند است.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1928

به "تور تایلند لحظه آخری: نوشیدنی های دلچسب تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: نوشیدنی های دلچسب تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید