هشدار کری به پکن نسبت به ایجاد منطقه دفاعی بر فراز دریای چین جنوبی

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا به مقام های چینی نسبت به اعلام هرگونه منطقه دفاعی ویژه بر فراز دریای چین جنوبی هشدار داده و این اقدام را یک ایده بد ارزیابی نموده است.

هشدار کری به پکن نسبت به ایجاد منطقه دفاعی بر فراز دریای چین جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ جان کری روز گذشته در جمع خبرنگاران تاکید نمود، ما خیلی روشن و واضح اعلام کردیم که هرگونه اقدام یک جانبه، اعلام نشده و غیر سازنده مثل اعلام منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای جنوبی چین همه مردم منطقه را با چالش جدی روبرو خواهد نمود و در نتیجه ثبات منطقه را به خطر می اندازد.

بر اساس این گزارش وی توضیح داد، این مساله اهمیت زیادی دارد که همه از ابزارهای مدیریت بحران استفاده نموده و از اتخاذ اقدامات یک جانبه برای پافشاری بر ادعاهای خود بر ضد کشوری دیگر در منطقه خودداری نمایند. جان کری روز گذشته در دیدار با وزیر خارجه چین در مورد تصمیم سال گذشته پکن برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین نیز رایزنی و گفتگو نموده است.

اقدام نوامبر گذشته وزارت دفاع چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین با مخالفت و نقدها شدید کره جنوبی، ژاپن و آمریکا روبرو شده است و هواپیماهای این سه کشور بدون توجه به قوانین و مقررات چین به پرواز در این منطقه ادامه می دهند. چین از کلیه هواپیماهای عبوری خواسته است تا به قوانین جدید احترام گذاشته و از آن تبعیت نمایند.

وزیر دفاع چین در این دیدار گزارش های منتشر شده در مورد تصمیم پکن برای ایجاد یک منطقه دفاعی دیگر بر فراز دریای جنوبی چین را رد نموده است. وزیر خارجه چین در این باره تاکید نمود، پکن برای برقراری امنیت و ثبات در آبهای دریای شرقی و جنوبی چین به وسیله مسالمت آمیز کاملا متعهد است ولی از آمریکا می خواهد در تنش های منطقه جانب هیچ کشوری را نگیرد. آمریکا باید به منافع حاکمیتی چین و واقعیت های تاریخی احترام بگذارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 268

به "هشدار کری به پکن نسبت به ایجاد منطقه دفاعی بر فراز دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کری به پکن نسبت به ایجاد منطقه دفاعی بر فراز دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید