پرواز خارجی به سوی پرسه زنی در دفتر کار دولتمردان

به گزارش مجله 90 جعبه، تقریباً هر فردی که کمی اخبار دنیا سیاست را دنبال می نماید با کاخ سفید آشناست و نام دفتر کار رؤسای جمهور امریکا را زیاد شنیده است. اما شاید برای شما نیز این پرسش پیش آمده باشد که دفتر کار دولتمردان سایر کشورها چه سر و وضعی دارد و پادشاهان و رؤسای جمهور ممالک فرنگ در برابر کدام میزها، معاهدات بین المللی و فرمان های داخلی را امضاء می نمایند؟

پرواز خارجی به سوی پرسه زنی در دفتر کار دولتمردان

احتمالا جای تعجب نخواهد داشت اگر بشنوید که قدرتمندترین مقام های سیاسی غالبا در کاخ های مجللی اقامت دارند که از تمام امکانات رفاهی و امنیتی برخودار هستند و حتی در بعضی مواقع به نگارخانه ای از ارزشمندترین آثار هنری شباهت پیدا می نمایند.

با وب سایت خبرنگاران همراه شوید تا در ادامه فهرستی از این کاخ های مجلل را از کاخ امپراتور ژاپن در شرق دور گرفته تا کاخ ورسای در پاریس برایتان ردیف کنیم تا بدون خرید بلیط هواپیما و یا رزرو هتل در شهری غریبه از دفتر کار صاحبان قدرت دیداری داشته باشید.

کاخ ریاست جمهوری در شهر برزیلیا پایتخت برزیل، از سال 1956 دفتر کار تمامی رؤسای جمهور این کشور به حساب می آید. سازه ی مدرن این بنا و استخر و مجسمه هایی که در این بنا احداث شده اند، همگی از هنرمندی های معمار برزیلی Alfredo Ceschiatti محسوب می شوند.

کاخ ریاست جمهوری برزیل، با طراحی مینیمالی که دارد از چندین اتاق خصوصی، یک نشیمن عظیم و زیرزمینی که تماشاخانه، اتاق بازی، آشپزخانه و انبار را در بر می گیرد، تشکیل شده است.

کاخ ورسای به عنوان اقامتگاه رسمی رئیس جمهور کشور فرانسه در نزدیکی خیابان شانزه لیزه بنا شده است و از سال 1840 میلادی، هر پنج سال یک بار از رئیس جمهور منتخب فرانسویان میزبانی نموده است.

گوشه و کنار این کاخ که ساخت آن به سال 1722 میلادی باز می گردد، طلاکاری شده است و داخل آن به موزه ای می ماند که زیباترین آثار هنرهای زیبا را در خود جای داده است.

با توجه به اینکه در تزئین دیوارهای دفتر کاخ ریاست جمهوری در کاخ ورسای به وفور از طلا استفاده شده است، محل کار رئیس جمهور فرانسه به اتاق طلایی معروف شده است.

کاخ امپراتور ژاپن درست در مرکز شهر توکیو واقع شده است، البته این کاخ در قلب باغ پهناوری ساخته شده است که دور تا دور آن را دیوارهای بلند در بر گرفته اند.

احتمالا کاخ سفید یکی از مشهورترین دفتر کارهای رؤسای جمهور در سرتاسر دنیا به حساب می آید، Oval Office دفتری است که رئیس جمهور امریکا از پشت میز آن، کارهای روزانه ی خود را به خاتمه می رساند.

در کاخ سفید دو سالن پذیرایی و نهارخوری پیش بینی شده است که یکی مخصوص رئیس جمهور و اعضای خانواده وی می باشد و دیگری در مهمانی های رسمی و برای پذیرایی های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاخ کرملین مسکو که از آن با عنوان دژ مستحکم شهر مسکو یاد می گردد بین قرن های 14 تا 17 میلادی بنا شده است و به عنوان اقامتگاه رؤسای جمهور کشور روسیه مورد استفاده قرار می گیرد.

اقامتگاه رسمی ولادیمیر پوتین، در ساختمان سنا و در داخل کاخ کرملین قرار گرفته است.

برای جستجوی پرواز خارجی مورد نظر خود به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه پرواز خارجی خبرنگاران

منبع: businessinsider
منبع: سفرستان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 833

به "پرواز خارجی به سوی پرسه زنی در دفتر کار دولتمردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز خارجی به سوی پرسه زنی در دفتر کار دولتمردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید