اتحادیه اروپا تحریم های سوریه، لیبی و یمن را کاهش می دهد

به گزارش مجله 90 جعبه، اتحادیه اروپا با هدف یاری به مقابله با شیوع ویروس کرونا، تحریم های خود علیه بعضی کشور ها از جمله سوریه، لیبی و یمن را کاهش می دهد.

اتحادیه اروپا تحریم های سوریه، لیبی و یمن را کاهش می دهد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، اتحادیه اروپا حمایت خود را از فراخوان آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل برای کاهش تحریم های اعمال شده علیه بعضی کشورها در سایه شیوع ویروس کرونا بیان کرد.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست روز آدینه در بروکسل با وزیران خارجه کشورهای عضو گفت: در این نشست درباره ضرورت این موضوع بحث شد که تحریم ها نباید عملیات ارسال تجهیزات پزشکی مورد احتیاج برای مقابله با ویروس کرونا را با مشکل روبرو کند.

وی اضافه نمود: در حال کار بر بیانیه ای مشترک و در حمایت از درخواست دبیر کل سازمان ملل هستیم تا ببینیم آیا با موافقت کشورهای عضو اتحادیه اروپا همراه خواهد بود یا خیر.

بورل ابراز امیدواری کرد که این بیانیه با حمایت کافی همراه باشد و گفت که اروپا معتقد است تحریم ها در تشدید خطر شیوع ویروس کرونا در کشورهای به خصوصی نظیر سوریه، لیبی و یمن که در آنجا درگیری وجود دارد، نقش دارد.

هفته پیش استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل تاکید نمود: با هدف مقابله با کرونا، تحریم ها علیه کشورها باید برداشته گردد و شورای امنیت سازمان ملل باید در این راستا اقدام کند. (جزئیات بیشتر)

دبیرکل سازمان ملل نیز آدینه 8 فروردین ماه در پاسخ به نامه 25 مارس (6 فروردین ماه) سفرای هشت کشور دنیا برای لغو تحریم های ایران در بحبوحه شیوع کرونا، خواهان ارزیابی مجدد تحریم ها علیه کشورهایی شد که به شدت با ویروس کرونا درگیر هستند تا از این طریق از فروپاشی نظام پزشکی کشورها جلوگیری گردد.

در حالیکه با شیوع ویروس کرونا در دنیا، کشورهایی چون روسیه و چین و ...خواهان لغو تحریم های ایران شده اند اما واشنگتن تأکید نموده که قصد کاهش تحریم های ایران را ندارد و در یکی از تازه ترین این موارد، وزارت خارجه آمریکا توضیح داد که حاضر به آزادسازی دارایی های نقدی ایران به منظور یاری به جمهوری اسلامی در مقابله با کووید-19 نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 811

به "اتحادیه اروپا تحریم های سوریه، لیبی و یمن را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا تحریم های سوریه، لیبی و یمن را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید