ورود سامانه بارشی تازه از فردا ، آسمان نیمه ابری در مشهد مقدس

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور، شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد در شمال غرب و غرب کشور و استان های قزوین، البرز و تهران خواهیم بود.

ورود سامانه بارشی تازه از فردا ، آسمان نیمه ابری در مشهد مقدس

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت هواشناسی کشور گفت: امروز در جنوب و مرکز کشور، همچنین شرق، شمال شرق و شمال غرب بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد ادامه دارد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد در شمال غرب و غرب کشور و استان های قزوین، البرز و تهران خواهیم بود.

وی گفت: بعدازظهر فردا در مرکز کشور، شرق و شمال شرق، دامنه های زاگرس مرکزی در جنوب غرب، نیمه شاقتصادی کرمان، شمال فارس و همچنین بوشهر رشد ابر و بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه با تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش در نیمه غربی کشور ادامه دارد، همچنین بارش پراکنده در نیمه شرقی کشور خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: روز پنج شنبه بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در شرق و شمال شرق کشور خواهد بود، همچنین در استان های سمنان، سیستان و بلوچستان و در دامنه های البرز شرقی رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود و به تدریج از اواخر وقت پنج شنبه این سامانه از شرق کشور خارج می شود.

وی بیان نمود: از فردا تا خاتمه هفته در سواحل شاقتصادی کشور بارش متناوب باران پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و شرق خراسان جنوبی خواهیم داشت؛ همچنین با گذر موج تراز میانی از نوار شاقتصادی کشور، بارش در سواحل خزر روز جمعه تشدید می شود.

وی تأکید کرد: در مناطقی که ذکر شد به علت فعالیت سامانه بارشی، اختلال در تردد شهری، مه آلود شدن جاده های کوهستانی و آبگرفتگی معابر عمومی، محتمل است؛ ضرورت دارد احتیاط لازم هنگام تردد و توقف در حاشیه مسیل ها، رودخانه ها و مناطق کوهستانی و انجام اقدامات پیشگیرانه، مدنظر باشد.

ضیائیان گفت: از امروز تا چهارشنبه با فعالیت توفان حاره ای در شرق دریای عمان، سواحل دریای عمان مواج است و ارتفاع موج بین 2.5 تا 3.5 متر پیش بینی می شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز سه شنبه نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده پیش بینی می شود و روز چهارشنبه نیز آسمان تهران نیمه ابری است و روز های پنج شنبه و جمعه آسمان پایتخت صاف خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 11 درجه خواهد شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین در تشریح وضعیت جوی شهر مشهد گفت: آسمان مشهد فردا کمی ابری، گاهی وزش باد و در بعدازظهر نیمه ابری همراه با بارش پراکنده پیش بینی می شود و روز چهارشنبه نیز آسمان مشهد نیمه ابری همراه با بارش باران در برخی ساعات خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در مشهد 23 و 10 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر و بوشهر با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 4 درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 403

به "ورود سامانه بارشی تازه از فردا ، آسمان نیمه ابری در مشهد مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی تازه از فردا ، آسمان نیمه ابری در مشهد مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید