چطور یک دکور کافی شاپ خوب با کمترین هزینه داشته باشیم؟

به گزارش مجله 90 جعبه، دکور کافی شاپ و رستوران اولین چیزی است که باید قبل از افتتاح رسمی به آن فکر کنید. کافی شاپ و رستوران فقط مکانی برای سرو نوشیدنی و غذا نیست، بلکه مکانی برای کسب آرامش، روابط اجتماعی و قرارهای کاری و حس بودن در اجتماع است.

چطور یک دکور کافی شاپ خوب با کمترین هزینه داشته باشیم؟

هیچ قانون کلی در رابطه با تزیین و اجرای دکوراسیون کافی شاپ و رستوران و دیزاین المان های مختلف دکوراسیون آنها وجود ندارد چون این موارد باید براساس فاکتورهای مختلف معین شوند. اما اگر می خواهید مشتریان با سلایق گوناگون را جذب نموده و به مشتری دائمی خود تبدیل کنید، محیطی اجتماعی و محبت آمیز و با جوی کاملا راحت و آرامش بخش ایجاد نمایید و به سرعت خود را از رقبا متمایز کنید، باید نسبت به اصول طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران اشراف کامل داشته باشید و با یک طراح حرفه ای همکاری کنید.

اصول طراحی دکور کافی شاپ

ویژگی ها و اصولی که برای طراحی و تزیین دکوراسیون کافی شاپ وجود دارند، بسیار متنوع هستند و تقریبا می توان گفت که هر کافی شاپ باید بسته به شرایط، طراحی خاص و یونیک خود را داشته باشد. به همین علت گزینه های مختلفی را به شما پیشنهاد خواهیم کرد تا برترین مورد را انتخاب نمایید.

  • سبک مناسب: اولین مرحله در طراحی دکور کافی شاپ، انتخاب سبک مناسب است تا بعدا بتوانید براساس آن بین المان های مختلف هماهنگی برقرار کنید. طراح دکوراسیون داخلی در این مرحله با توجه به سلیقه مشتریان و محیط قرارگیری کافی شاپ و سایر موارد برترین سبک را انتخاب می نماید.

به اسم مثال سبک صنعتی برای کسانی که دوستدار محیطی با دیوارهای آجری، چراغ های آویز عظیم در نزدیکی کانتر و محیط های نیمه باز هستند مناسب است. کافی شاپ با سقف بلند هم گزینه خوبی است.

دکور کافی شاپ مدرن با داشتن رنگ های خنثی و کاملا هماهنگ، محیطی خلوت و محبت آمیز، نورپردازی سقفی حرفه ای و میز و جایگاه های فلزی و آلومینیومی با رنگ روشن متمایز می شوند. این سبک برای دکور کافی شاپ کوچک اثر بی نظیری بر جای می گذارد.

سبک وینتیج برای کسانی که عاشق وسایل و دکوری پر از حس نوستالژیک هستند و فضای کلاسیک را می پسندند مناسب است. امروزه تمایل جامعه به سمت این نوع دکور کافی شاپ سوق پیدا نموده است. عنصر چوب و رنگ قهوه ای و استفاده از وسایل به فرم و سبک قدیمی خود ویژگی خاص این نوع کافی شاپ هاست.

سبک های مفهومی (Concept) برای طراحی دیزاین دکوراسیون کافی شاپ ایده ای بکر و ناب است که مشتریان زیادی را جمع خواهد نمود و همواره دست شما برای اجرای ایده های تازه باز است. سبک مفهومی در دکور کافی شاپ به سبک هایی می گویند که تم و دیزاین کلی آن الهام گرفته از یک کتاب یا یک فیلم و غیره است. جدای از مدل انتخابی باید این سبک به شیوه ای مناسب و نافذ در چشم و فکر مشتری نفوذ کند.

  • نورپردازی: نورپردازی و ورود نور کافی به فضای داخلی کافی شاپ بعد از انتخاب سبک طراحی و دیزاین اهمیت بسیار زیادی دارد. کافی شاپ باید طوری طراحی شود که نور کافی در طی روز وارد فضای شما شود و در شب هم براساس نوع سبک انتخابی، نور کافی وجود داشته باشد.

در ضمن تناسب کافی بین نور سرد و گرم وجود داشته باشد. نور سرد برای طول روز به همراه رنگ های روشن باعث زیبایی و روشن شدن کامل فضا خواهد شد و نورهای گرم هم برای عصر و شب که نور محیط کمتر است، چشم بیننده را اذیت نمی نمایند. دقت داشته باشید که حتی زیباترین دکور کافی شاپ هم بدون نورپردازی مناسب هیچ جلوه ای نخواهد داشت.

  • رنگ آمیزی: رنگ آمیزی دکور کافی شاپ با توجه به سبک و همگام با مدل نورپردازی انتخاب می شود. رنگ دیوار، سقف و کفپوش، میز و جایگاه و پرده ها همگی باید با دقت انتخاب شوند. رنگ های روشن برای سبک مدرن عالی هستند مثل سفید، زرد روشن، بژ، عاج فیلی، سبز و خاکستری روشن و غیره. رنگ های تیره برای سبک های روستایی، کلاسیک و وینتیج مناسب هستند مثل قهوه ای، آبی تیره، بنفش و غیره که باعث ایجاد رسمیت و حس صمیمیت در محیط می شود.

رنگ گرم هیجان آور و انرژی بخش هستند مثل زرد، قرمز، طلایی، نارنجی و غیره که اشتهای بیننده را هم بیشتر می نماید. بسته به نوع سبک و سلیقه مشتریان می توانید ترکیبی از رنگ های مختلف را هم بهره ببرید. دقت داشته باشید که رنگ سقف و دیوارها همواره غالب و اصلی هستند و میز و جایگاه و پرده به اسم رنگ ثانویه انتخاب می شوند. با توجه به نوع سبک که برگرفته از شناخت کامل نسبت به سلیقه مشتریان می باشد، برترین رنگ را انتخاب کنید.

  • کانتر مناسب: کانتر یکی دیگر از اجزای مهم دکوراسیون کافی شاپ است که هم باید از رنگ متضاد با دکوراسیون برخوردار باشد هم نورپردازی خاصی برای آن تدارک ببینید. کانتر کافی شاپ باید به خوبی مشتریان را در اوج شلوغی پوشش دهد. بعلاوه می توانید منوی کافی شاپ را بر روی این بخش قرار دهید، با گل و گیاه روی آن را تزیین نمایید و آن را به یک بخش کاملا متمایز تبدیل کنید.
  • از میز و جایگاه های متفاوت یا قسمت هایی دنج و خلاقانه برای نشستن های دورهمی بهره ببرید. دیوار خاطرات درست کنید تا هر یک از مشتریان بتواند متنی را به اسم یادگاری بر روی برگه های کاغذ بنویسد، بخش های VIP با چشم انداز ای خاص و امکاناتی ویژه فراهم کنید تا در دکور کافی شاپ خودنمایی کند. قفسه هایی برای مطالعه کتاب قرار دهید، موسیقی زمینه را نباید فراموش کنید و اگر بودجه و فضای کافی دارید، موسیقی با اجرای زنده معجزه می نماید.

دکور کافی شاپ مقرون به صرفه در مقایسه با رقبایی که چندین برابر هزینه های اولیه سرمایه گذاری برای دکوراسیون خود قائل می شوند شاید گزینه مناسبی نباشد اما اگر خلاقانه و یونیک کار کنید قطعا مؤثر خواهد بود. این بستگی به طراح و دکوراتور حرفه ای شما خواهد داشت.

اصول و نکات دکوراسیون رستوران

دکوراسیون داخلی رستوران هم دقیقا مشابه با دلایلی که برای کافی شاپ گفتیم از اهمیت بالایی در جذب و ماندگاری مشتری برخوردار است. برای اطمینان از اینکه دکوراسیون رستوران شما به میزان کافی مجذوب کننده و مشتری پسند باشد باید از همان ابتدا با یک طراح حرفه ای همکاری کنید تا بتوانید به یاری تجربه او برترین گزینه ها را انتخاب کنید.

مشابه با دکور کافی شاپ، اولین اصل اساسی، انتخاب تم و سبک مناسب است. تم و سبک جهت کلی را به شما نشان می دهند که اساس انتخاب آنها علاوه بر سازگاری با سلیقه، توجه به سلیقه مشتریان و محیطی است که در آن قرار دارید.

با توجه به اینکه بیشتر افراد موقع عصر و شب به رستوران مراجعه می نمایند باید نسبت به رواشناسی رنگ تسلط کامل داشته باشید. انتخاب رنگ هایی مثل قرمز، قهوهای، سبز، نارنجی، زرد، آبی و ارغوانی برترین هستند اما برای رستوران های کوچک فقط در پی رنگ های روشن باشید.

طراحی منو رستوران هم باید هوشمندانه و متناسب با برند باشد. هر دسته بندی باید معین باشد چون منو فقط برای فروش نیست بلکه هویت کاری شماست. نورپردازی حرفه ای، استفاده از شمع بر روی میزها، لامپ های دارای دیمر با قابلیت تنظیم اتوماتیک نور حس بی نظیری به مشتریان خواهد داد.

منبع: اتاق
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1719

به "چطور یک دکور کافی شاپ خوب با کمترین هزینه داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک دکور کافی شاپ خوب با کمترین هزینه داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید