چین می گوید پیشرفته ترین جنگنده دنیا را ساخته است!

به گزارش مجله 90 جعبه، یک خلبان آزمایشی جنگنده رادارگریز J-20 چین اخیراً فاش کرد که J-20 مرتباً بروزرسانی می گردد و انتظار می رود نسل بعدی این جنگنده به زودی وارد میدان گردد.

چین می گوید پیشرفته ترین جنگنده دنیا را ساخته است!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، لی گانگ، خلبان آزمایشی در اولین پرواز J-20، تلویزیون مرکزی چین (CCTV) گفت: J-20 دائماً در حال پیشرفت است، همگام با زمان است و به طور مداوم سیستم خود را برای دستیابی به اهداف رزمی مورد انتظار خود کامل می نماید.

فو کیان شائو، کارشناس هوانوردی نظامی چین، روز پنجشنبه به گلوبال تایمز گفت: از زمان اولین پرواز آزمایشی J-20 در سال 2011، فناوری های هوانوردی چین با سرعت شگفت انگیزی پیشرفت نموده است که بسیار از سایر کشورها پیشی گرفته است.

فو گفت که نوترین فناوری ها در J-20 اعمال شده است، از جمله تغییرات طراحی آیرودینامیکی و موتورهای نو و بعلاوه سیستم های اویونیک، سیستم های رادار و نرم افزار همه در این جنگنده بروزرسانی شده اند.

فو گفت که با این ارتقاء، J-20 در حال حاضر با فاصله زیاد در جت های جنگنده پیشرفته رهبر دنیا است و اعلام نمود که F-22 ایالات متحده از زمان توسعه خود هیچ ارتقای عمده ای دریافت ننموده است و فناوری های آن در حال منسوخ شدن هستند.

ناظران گفتند، اما چین روی J-20 سرمایه گذاری نخواهد کرد، زیرا کشورهایی مانند ایالات متحده قبلاً ساخت جت های جنگنده نسل ششم را شروع نموده اند.

فو گفت که چین در شروع توسعه J-20 از ایالات متحده عقب بود، اما اکنون برای جت جنگنده نسل بعدی، چین یا به آمریکا رسیده است یا در دنیا پیشتاز است. به گفته تحلیلگران، هواپیمای جنگی نو احتمالاً با معماری باز ساخته خواهد شد که امکان توسعه سریع، فراوری سریع و ارتقاء سریع مانند J-20 را فراهم می نماید.

اطلاعات بیشتری درباره نسل بعدی جت جنگنده چینی ارائه نشده است. ناظران اعلام نمودند که بعضی از روندهای دنیای شامل ادغام هوش مصنوعی، هواپیماهای بدون سرنشین، موتورهای پیشرفته تر که منجر به سرعت بیشتر، آگاهی موقعیتی قوی تر، قابلیت مخفی کاری بالاتر و بعلاوه فرض نقش یک C4ISR (فرماندهی، کنترل، گره ارتباطات، کامپیوتر، اطلاعات، نظارت و شناسایی) می گردد.

منبع: globaltimes

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 خرداد 1403 بروزرسانی: 11 خرداد 1403 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2228

به "چین می گوید پیشرفته ترین جنگنده دنیا را ساخته است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین می گوید پیشرفته ترین جنگنده دنیا را ساخته است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید