کاربران موزیلا می توانند اخبار جعلی را شناسایی کنند

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، موزیلا (شرکت مادر مرورگر فایرفاکس) راهنمایی برای رصد اختلالات آنلاین قبل از انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا عرضه کرده است.

کاربران موزیلا می توانند اخبار جعلی را شناسایی کنند

این راهنما شامل ابزارهایی برای شناسایی حساب های کاربری رباتیک در شبکه های اجتماعی و اطلاعات درباره اتحادیه اروپا، منابعی برای کنترل اخبار واقعی و همچنین نکاتی درباره رصد اطلاعات جعلی در فضای آنلاین است.

انتخابات اتحادیه اروپا قرار است در 23 می انجام شود.

شبکه های بزرگ اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر اعلام کرده اند برنامه های خاصی برای رصد و جلوگیری از اختلال در انتخابات اتحادیه اروپا در پلتفرم های خود در نظر دارند.

به همین دلیل موزیلا اعلام کرده جعبه ابزار انتخابات اتحادیه اروپا (EU Election Toolkit) را ابداع کرده تا مکانیسم های اینترنت از جمله بات ها و تبلیغات هدفمند را به زبانی ساده برای کاربران توضیح دهد. به این ترتیب آنها می توانند به طور مستقل و با دسترسی به اطلاعات درست تصمیم بگیرند.

در بیانیه این شرکت آمده است: دستکاری آنلاین در دیدگاه رأی دهندگان یک مشکل فراگیر است و بسکمک از کاربران بدون هیچ دفاعی در برابر اخبار جعلی و ایده های نادرست قرار دارند.

به هر حال راهنمای مذکور به افراد کمک می کند تا تنظیمات امنیتی حساب های کاربری خود را ارتقا دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 72

به "کاربران موزیلا می توانند اخبار جعلی را شناسایی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران موزیلا می توانند اخبار جعلی را شناسایی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید