کمبود دانش فنی دلیل افت کیفیت فوتبال ایران است

به گزارش مجله 90 جعبه، خبرنگاران/فارس سرمربی تیم رایکا بابل عقیده دارد بی ثباتی جایگاه مربیان، کمبود دانش فنی و کم توجهی به فوتبال پایه از دلایل پایین آمدن کیفیت فوتبال ایران است.

کمبود دانش فنی دلیل افت کیفیت فوتبال ایران است

پیروز قربانی پس از شکست یک بر صفر مقابل قشقایی در شیراز، در گفت و گو با خبرنگاران گفت : بازی تا قبل از گل قشقایی متعادل بود و بار فنی آنچنانی هم نداشت، چه از جانب تیم ما و چه از جانب تیم قشقایی. بعد از گل یک میزان بچه هایمان به خودشان آمدند و بازی بهتری را ارائه دادند تا بتوانیم نتیجه بازی را عوض کنیم اما به نظر من کافی نبود و نتوانستیم به امتیاز این مسابقه دست پیدا کنیم.

بازیکن سابق استقلال تهران اضافه نمود : برای تبدیل کردن رایکا به یک تیم باثبات، کار بسیار سختی داریم. ما باید ذهنیت این تیم را عوض کنیم. خیلی داریم کار می کنیم ولی احتیاج به زمان بیشتر داریم. اگر ذهنیت بازیکنان ما عوض شود، از لحاظ فوتبالی تیم خوبی هستیم و می توانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی شرایط داوری این ملاقات را مطلوب توصیف کرد و گفت: باید بپذیریم داور هم انسان است و ممکن است یک صحنه هایی را به سود ما سوت بزند و یک جاهایی هم به ضرر ما! البته برخی داوران هستند که با سوت های خود روی اعصاب هر دو تیم راه می فرایند اما داوری امروز در نتیجه بازی تاثیری نداشت و به آنها خسته نباشید می گویم.

پیروز قربانی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد بازی های بی کیفیت و کم موقعیتی که در مسابقات لیگ شاهد هستیم گفت : به طور کلی لیگ ما بسیار کم گل و کم موقعیت شده است و کیفیت خود را از دست داده که یک دلیل آن عدم ثبات مربیان است. هر سال می بینید مربیان عوض می شوند و خیلی کم پیش می آید که یک مربی بتواند سه سال در یک تیم کار کند و آن تفکراتی که دارد را به برترین شکل در تیمش جا بیاندازد. همه به فکر نتیجه گیری سریع هستند که این به نداشتن حاشیه امنیت آنها برمی شود. البته خود مدیران هم حاشیه امنیت کافی ندارند و دنبال نتیجه گیری سریع هستند و فکر می کنم این یکی از معضلات بزرگ فوتبال ماست.

سرمربی رایکا بابل در همین خصوص اضافه نمود : دلیل دیگری که در بحث پایین آمدن کیفیت مسابقات می توانم به آن اشاره کنم این است که ما مربیان باید دانش فنی مان را بالا ببریم. ارتقای سطح دانش مربیان است که می تواند به ارتقای سطح کیفی بازی های بیانجامد و مربیان ما باید داشته های فنی خود را بالا ببرند. یک موضوع مهم دیگر هم این است که باید یک بازنگری در فوتبال پایه مان داشته باشیم. متاسفانه در فوتبال پایه هم بیشتر در پی نتیجه گیری سریع هستند و برخی بازیکنانی که به سن بزرگسالان می رسند، اصول ابتدایی فوتبال را به طور کامل و مطلوب یاد نگرفته اند. همین می شود که فوتبال ما به این فقر کیفیت و فقر گلزنی رسیده و امیدوارم این فرایند در ادامه تغییر کند.

به گزارش خبرنگاران، در 34 مسابقه ای که در هفته گذشته در لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال ایران انجام شد، 22 تیم پیروز به گلزنی نشدند و تنها 15 توپ از خط دروازه ها عبور کرد!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1840

به "کمبود دانش فنی دلیل افت کیفیت فوتبال ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود دانش فنی دلیل افت کیفیت فوتبال ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید