گردشگری، سرفصل مهم روابط چین و ایران

به گزارش مجله 90 جعبه، یکی از مهم ترین زمینه های توسعه روابط ایران و چین، حوزه گردشگری است.

گردشگری، سرفصل مهم روابط چین و ایران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

حسین خلیفی، نماینده میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین، با بیان اینکه ایران به عنوان یک کشور مهمان نواز، پذیرای گرم مهمانان چینی است گفت:

چین و ایران از دیرباز دوستان خوبی در کنار هم بوده اند و ایرانی ها از صمیم قلب چینی ها را دوست دارند.

نماینده اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین اعلام کرد ایران و چین زمینه های مختلفی برای توسعه روابط دارند که یکی از مهم ترین آن ها، حوزه گردشگری است.

از دیرباز جاده ابریشم دریایی و زمینی که چین را به ایران وصل می کرد، جاده گردشگری نیز بود؛ چرا که تجار در عین اینکه به سیر و سیاحت می پرداختند تبادلات کالایی را نیز انجام می دادند.

خلیفی اضافه نمود:

هم اکنون روحیه دوستی ایجاد شده توسط این جاده هم چنان برقرار است و جاده ابریشم یک جاده گردشگری، فرهنگی و تجاری است که همیشه ملت های ایران و چین را با رویکرد مثبت به همدیگر متصل می نماید.

وی ادامه داد:

چینی ها به دلایلی مانند اشتراکات فرهنگی مشترک با ایرانیان، زودتر از انتظار با مردم کشورمان ارتباط روحی برقرار می نمایند و هربار که یک چینی از ایران بازدید می نماید، بعد از بازگشت به خودی خود مُبلغ گردشگری، فرهنگ و مهمان نوازی ایرانیان می گردد.

خلیفی به مهمان نوازی ایرانیان اشاره نمود و گفت:

در بعضی از مواقع مردم ایران گردشگران چینی را به جمع خانوادگی خود دعوت می نمایند که این فرهنگ در نوبه خود در جهان بی نظیر و مختص ایرانیان است.

نماینده اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران از دانشگاهیان و اهل فرهنگ چین خواست از مجاری مناسب و موثق خبرهای ایران را دنبال نمایند، چرا که این یکی از روش های مناسب برای ارتقا شناخت مردم چین در خصوص ایران است.

خلیفی گفت:

مهمان نوازی ایرانیان شعار نیست؛ دولت و ملت ایرن با آغوش باز پذیرای مهمانان چینی هستند. این یک شعار تبلیغاتی نیست و حتما با رفتن به ایران این واقعیت معنا خواهد شد.

ایشان درباره امنیت در ایران گفت:

ایران کشوری باثبات و امن ترین کشور خاورمیانه است و تحولات موجود در خاورمیانه به دلیل ثبات سیاسی ایران، خللی در امنیت آن ایجاد نمی نماید و از این جهت با آرامش بیشتری به ایران سفر کنید.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 343

به "گردشگری، سرفصل مهم روابط چین و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری، سرفصل مهم روابط چین و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید