گردشگری ضمانتی برای توسعه پایدار در اردبیل است

به گزارش مجله 90 جعبه، استاندار اردبیل گفت: با انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری اکو در 2023 این صنعت ضمانتی برای توسعه پایدار در سطح استان اردبیل خواهد بود.

گردشگری ضمانتی برای توسعه پایدار در اردبیل است

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، اکبر بهنام جو، توضیح داد: تصویب اصول توسعه پایدار در حوزه گردشگری و تصویب برنامه اقدام و عمل در راستای اصول توسعه گردشگری پایدار در بین کشورهای اکو ازجمله مصوبات این اجلاس در خجند تاجیکستان بود.

او اعلام کرد: تصویب پروژه های کاربردی درزمینهٔ ایجاد شبکه یکپارچه تور اپراتورها و سایر ذی نفعان گردشگری در منطقه فرصتی برای توسعه گردشگری کشور خواهد بود.

استاندار اردبیل ادامه داد: همچنین تصمیمات این نشست در مورد مکانیزم هایی برای تسهیل رفت وآمد گردشگران در حوزه اکو مزیت برجسته ای برای کشورهای هدف ازجمله ایران در پی خواهد داشت.

او با اشاره به این که پروپوزال انتخاب پایتخت گردشگری اکو به ابتکار ایران مطرح شده بود، اضافه نمود: همچنین در این نشست شهر ساری نیز به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال 2022 انتخاب شد.

بهنام جو با اشاره به ظرفیت های استان اردبیل در حوزه گردشگری و اقدامات انجام یافته در دو سال گذشته در این حوزه، عنوان نمود: اردبیل جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصربه فردی دارد که می تواند جذابیت بخصوصی برای گردشگران کشورهای عضو اکو داشته باشد.

او با تأکید بر لزوم تسریع در ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری، یادآور شد: مزیت گردشگری نسبت به سایر حوزه ها قرابت بسیار آن، با مفاهیمی همچون توسعه پایدار است که درصد موفقیت آن را در بلندمدت نسبت به سایر حوزه ها ازجمله صنعت و کشاورزی بیشتر می نماید.

استاندار اردبیل گفت: قابلیت های متعدد اردبیل ازجمله گردشگری زمستانی که در حال احیا آن هستیم به همراه جاذبه های تاریخی و تنوع اقلیمی استان ازجمله دلایلی است که باعث شده تا این منطقه در سطح ملی و حتی بین المللی موردتوجه فعالان و سیاست گذاران حوزه گردشگری قرار بگیرد.

او اعلام کرد: کمتر از چهار سال تا برگزاری این رویداد بزرگ در استان اردبیل زمان باقی است و ما باید در این مدت زمان کوتاه زیرساخت های اصلی استان ازجمله راه آهن، راه های ارتباطی گردشگری، هتل های پنج ستاره و تأسیسات گردشگری مطابق با استانداردهای بین المللی را با یاری بخش خصوصی و اعتبارات دولتی تکمیل و در اختیار گردشگران قرار دهیم.

بهنام جو تأکید کرد: این رویداد می تواند نقطه عطفی درروند توسعه اردبیل باشد و در صورت حصول نتیجه مطلوب، قطعاً تأثیرات بسیار ملموسی در اقتصاد استان خواهد داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 330

به "گردشگری ضمانتی برای توسعه پایدار در اردبیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ضمانتی برای توسعه پایدار در اردبیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید