گوناگون، با شهر بلوبری ایران آشنا شوید

به گزارش مجله 90 جعبه، بلوبری یکی از میوه هایی است که در منطقه ها خوش آب و هوا که رطوب زیادی دارند، کشت می گردد. بلوبری معمولاً در شرایطی خاص رشد می نماید. این میوه قیمت تقریباً بالایی دارد. بلوبری که بسیار خوش طعم است به تازگی در ایران کشت می گردد و هنوز به فراوری انبوه نرسیده است.

گوناگون، با شهر بلوبری ایران آشنا شوید

بلوبری وحشی در ایران

استان گیلان یکی از استان های شمالی ایران است که به علت طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل خود بسیار مورد توجه است. این استان به دریای خزر، رشته کوه های البرز و جنگل های سرسبز و زیبا دسترسی دارد و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ایران محسوب می گردد.

یکی از نکات جالبی که به تازگی درباره گیلان به گوش می رسد این است که در کنار تمامی محصولات کشاورزی خود، بلوبری نیز کشت می نماید و به شهر بلوبری ایران نیز معروفیت یافته است.

بلوبری ایرانی که در بعضی از منطقه ها شمال کشور به خصوص گیلان به صورتی وحشی می روید و احتیاجی به رسیدگی ندارد. این نوع از بلوبری ایرانی که در شهر بلوبری ایران یعنی گیلان است، با استقبال زیادی رو به رو شده است.

بلوبری ایرانی، یک میوه ای است با طعم شیرین و گاهی ترش که رنگ آبی دارد و خواص فراوانی برای سلامتی انسان دارد. این میوه بومی آمریکای شمالی است و در طب سنتی دارای طبع سرد و خشک است. به علت مزایا و خواص متعدد آن، بلوبری می تواند به عنوان یک داروی گیاهی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گلخانه بلوبری در ایران

کاشت و پرورش بلوبری در ایران هنوز به طور گسترده رواج نیافته است، اما باغداران خلاق و تلاشگری در این زمینه فعالیت می نمایند و به پرورش این میوه پرخاصیت و پرتقاضا به وسیله نهال یا بذر می پردازند.

به ویژه در شمال ایران، که شرایط آب و هوایی مناسبی دارد، پرورش بلوبری در حال توسعه است. برای موفقیت در کاشت بلوبری، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد که در دامه به آن خواهیم پرداخت.

انتخاب محل مناسب

بلوبری ها به خاک های اسیدی با pH بین 4.5 تا 5.5 احتیاج دارند. زمین باید دارای زهکشی خوب باشد تا آب به راحتی از آن عبور کند و از تجمع آب جلوگیری گردد.

آب و هوای شهر بلوبری ایران

بلوبری ها در منطقه ها با آب و هوای خنک و مرطوب بهتر رشد می نمایند. در منطقه های با تابستان های خنک و زمستان های ملایم، شرایط برای پرورش بلوبری مناسب تر است.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 خرداد 1403 بروزرسانی: 29 خرداد 1403 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2231

به "گوناگون، با شهر بلوبری ایران آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوناگون، با شهر بلوبری ایران آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید