گوگل اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 را منتشر کرد

به گزارش مجله 90 جعبه، مطابق معمول، سال جاری هم گوگل در ماه فوریه اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 را منتشر کرد. گوگل در این نسخه به ویژگی هایی مانند دسترسی پذیری، مصرف باتری و امنیت توجه زیادی نشان داده است. از بین امکانات نو مربوط به دسترسی پذیری می توانیم به افزایش 200 درصدی مقدار فونت ها اشاره کنیم که پیش از این قادر به افزایش 130 درصدی مقدار فونت ها بودید. بعلاوه به لطف قابلیت مقیاس بندی هوشمند، مقدار خوانایی متن بهتر از گذشته شده است.

گوگل اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 را منتشر کرد

همانطور که گفتیم، گوگل در پشت صحنه هم تغییراتی را صورت داده که این تغییرات منجر به کاهش مصرف باتری می شوند. گوگل گوشی های تاشو را هم فراموش ننموده و با این نسخه از اندروید، توسعه اپلیکیشن ها برای گوشی ها و تبلت های تاشو راحت تر از نسخه های قبلی است. بنابراین اپ ها بهتر می توانند از فضای ارائه شده به وسیله نمایشگرهای تاشو بهره ببرند.

همانطور که انتظار داشتیم، اندروید 14 سایدلود کردن اپ های بسیار قدیمی را هم غیر ممکن نموده است. به طور معین، گوگل از توسعه دهندگان خواسته که اپ های خود را برای حداقل اندروید 6.0 آماده نمایند. علت این موضوع هم به وجود بد افزارهایی برمی شود که سیستم های مجوز اندروید را دور می زنند. البته اگر اپ های قدیمی در گوشی شما قرار داشته باشند، بعد از نصب اندروید 14 کماکان قادر به استفاده از آن ها خواهید بود. بعلاوه با بهره گیری از دستورات Command Line می توانید اپ های بسیار قدیمی را روی گوشی خود نصب کنید. اما در هر صورت گوگل توصیه می نماید که چنین کاری را انجام ندهید.

برای دسترسی به این نسخه می توانید از شبیه ساز اندروید در دسکتاپ و پیکسل 4a یا گوشی های پیکسل جدیدتر بهره ببرید. اولین نسخه بتای اندروید 14 قرار است در ماه آوریل از راه برسد و اوایل تابستان به پایداری مناسبی دست پیدا می نماید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

8,850,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

5,269,000

5,159,000

تومان

خرید گوشی از خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 2128

به "گوگل اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید