1000 سرمایه گذار خارجی در خراسان رضوی شرکت ثبت کردند

به گزارش مجله 90 جعبه، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی استانداری علی رسولیان در دیدار با یک هیئت چینی متقاضی سرمایه گذاری در مشهد مقدس بیان نمود: خراسان رضوی به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان های مهم و پهناور کشور به شمار می رود و با اقتصادی قوی دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی است.

1000 سرمایه گذار خارجی در خراسان رضوی شرکت ثبت کردند

وی ادامه داد: وجود معادن سرشارو غنی سنگ آهن و 46 ماده معدنی دیگر، فعالیت شش واحد فولادی و 33 واحد دردست اقدام، وجود شش هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی استراتژیک مانند زعفران و پسته از جمله مزیت های خراسان رضوی به شمار می رود.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی از وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به عنوان عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: مشهد مقدس کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت است و این فرصت مهم باعث شده که ما سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشیم که دو میلیون نفر آن ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

رسولیان وجود نیروهای متخصص و توانمند، فعالیت بیش از 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، 300 هزار دانشجو را از دیگر مزیت های استان برشمرد.

وی قرار دریافت ایران در کریدور شمال، جنوب و شرق، غرب، مزیت ترانزیت، دسترسی آسان به کشورهای حوزه خلیج فارس، وجود دو منطقه ویژه اقتصادی در جوار مرز را از جمله زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذاری در ایران دانست.

رسولیان با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشور های مختلف از آمادگی استان برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه های مختلف، خبر داد.

وی، با تشریح فرصت های بی بدیل سرمایه گذاری در استان، شامل: پروژه قطار شهری، خط آهن سریع السیر مشهد، تهران، خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون هزار نفر خارجی برای سرمایه گذاری در استان شرکت به ثبت رسانده اند.

گفتنی است؛ در این هیات که مدیر عامل دو شرکت مهم چینی حضور داشتند؛ سرمایه گذاری در حوزه خدمات شهری و گردشگری استان قطعی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 680

به "1000 سرمایه گذار خارجی در خراسان رضوی شرکت ثبت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1000 سرمایه گذار خارجی در خراسان رضوی شرکت ثبت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید