63 سکه ساسانی در ایوان کشف شد

به گزارش مجله 90 جعبه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: 63 قطعه سکه مربوط به دوران ساسانی با همکاری نیروی انتظامی از یک حفارغیرمجاز اشیای تاریخی در شهرستان ایوان کشف و ضبط شد.

63 سکه ساسانی در ایوان کشف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالمالک شنبه زاده گفت: پس از انجام کارشناسی های فنی اجرا شده از 63 سکه ساسانی در ایوان کشف شدسوی کارشناسان میراث فرهنگی معین شد سکه های مکشوفه از جنس آلیاژ آهن به رنگ زرد مربوط به دوران ساسانی هستند.

وی با تقدیر از تلاش پلیس استان و همکاری مناسب آنان در مبارزه با جرایم حوزه میراث فرهنگی اضافه کرد: متهم به همراه پرونده برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی معرفی شد.

شنبه زاده اضافه کرد: خوشبختانه با فعالیت انجمن های میراث فرهنگی، حساسیت جامعه نسبت به حفاظت و حراست از میراث فرهنگی بیشتر شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از همشهریان و انجمن های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسوولان امر داشته باشند.

استان ایلام هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 774 اثر آن تا به امروز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد 737 اثر تاریخی، 24 اثر معنوی، 6 اثر طبیعی و هفت اثر هم مکان رویداد دفاع مقدس است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: 90bux.ir شناسه مطلب: 1675

به "63 سکه ساسانی در ایوان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "63 سکه ساسانی در ایوان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید